خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر خارجه رومانی خبر داد:

امکان همکاری اصفهان با کشور رومانی در زمینه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۱۹

استان اصفهان زمینه‌های لازم جهت تبادل فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و دانشگاهی با کشور رومانی را دارد.

در دیدار کارمن لی لیانا بورلاکا، معاون وزیر امور خارجه رومانی، با ‌رسول زرگرپور استاندار اصفهان، بر همکاری‌های دو جانبه میان دوکشور ایران و رومانی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان در این دیدار ضمن برشمردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه استان اصفهان، اصفهان را صنعتی‌ترین، دانشگاهی‌ترین و فرهنگی‌ترین استان کشور برشمرد.

وی اظهار داشت: حضور گردشگران خارجی، پرداختن به صنعت توریسم و گردشگری و همچنین توسعه صنایع دستی در دولت یازدهم بسیار افزایش یافته است.

رسول زرگرپور تأکید کرد: امکان همکاری با کشور رومانی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و سرمایه گذاری اقتصادی وجود دارد.

وی تأکید کرد: استان اصفهان این ظرفیت را داراست که با یکی از استان‌های کشور رومانی تبادلات فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و دانشگاهی داشته باشد و اختیارات لازم در این زمینه وجود دارد.

مدیر ارشد استان از مبادلات اتاق بازگانی اصفهان با اتاق بازرگانی کشور رومانی خبر داد و تصریح کرد: بازدید از اصفهان می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های بیشتر باشد و ما از این قضیه استقبال می‌نماییم.

وی پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشور رومانی را مطرح نمود و آن را مفید خواند.

زرگرپور ادامه داد: حضور تورلیدرهای کشور رومانی در اصفهان می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های بیشتر در زمینه توریسم و گردشگری باشد.

معاون وزیر امور خارجه رومانی نیز با بیان اینکه تصور می‌‌کردم در توصیف اصفهان اغراق می‌شود، اظهار داشت: ولی با حضورم در اصفهان به واقع دریافتم که این توصیف‌ها واقعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با شهر یاش رومانی خواهر خوانده است، تصریح کرد: اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، از اینرو مبادلات خوبی خواهیم داشت.

ارمن لی لیانا بورلاکا با اشاره به مذاکرات خود در تهران و توافقات صورت پذیرفته، اذعان داشت: به دلیل وجود اشتراکات زیاد، شهر اصفهان و یاش می‌توانند تبادلات مفیدی با هم داشته باشند.

وی از استاندار اصفهان برای حضور در کشور رومانی و بررسی تعاملات مشترک در راستای گسترش همکاری‌ها دعوت کرد.

در این دیدار سفیر کشور رومانی در ایران نیز، معاون وزیر خارجه کشور رومانی را همراهی می‌‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز