خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان:

اتصالات PVC با نام «پارسانا پولیکا» غیر استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۵۴

محصولات اتصالات پی وی سی با نام تجاری «پارسانا پولیکا» فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد و با کیفیتی پایین تر از حد استاندارد می باشد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه بازرسین این اداره کل در طی بازرسی های خود از سطح بازار مصرف و مراکز عرضه، محصولات پی وی سی شامل اتصالات مختلف با نام «پارسانا پولیکا» را مشاهده کردند که پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد این محصولات، فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد و با کیفیتی پایین تر از حد استاندارد می باشد گفت: مطابق قوانین، تولید و توزیع و عرضه این محصولات خلاف مقررات و جرم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی ادامه داد: بازرسین اداره کل استاندارد استان اصفهان پس از تحقیقات لازم و ردیابی کارگاه مربوطه، با هماهنگی و همراهی مامورین انتظامی و دردست داشتن دستور مقام قضایی به محل تولید محصولات مذکور در شهرک صنعتی سگزی مراجعه علاوه بر پلمپ خطوط تولید، حجم انبوهی از مواد ضایعاتی و نیز محصولات تولید شده ای که آماده عرضه و پخش در بازار مصرف بود را در محل توقیف نمودند.

وی با بیان این که در طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ واحد متخلف که اقدام به تولید انواع لوله و اتصالات فاقد پروانه استاندارد، با کیفیتی پایین تر از حد استاندارد و با استفاده از مواد ضایعاتی نموده بودند و بعضاً نیز مرتکب جعل نشان استاندارد شده بودند، توسط بازرسان در استان اصفهان شناسایی و پلمپ گردیده و تماماً به مراجع قضایی معرفی شده اند، گفت: هرگونه تولید و عرضه محصولات غیراستاندارد از جمله انواع لوله و اتصالات پی وی سی، لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن بدون أخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج این نشان بر روی محصولات، ممنوع و مطابق با قوانین، جرم محسوب می شود.

شفیعی، در همین خصوص تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده تخلفات در حیطه تولید مصالح ساختمانی در استان، لازم است مصرف کنندگان گرامی در حین خرید و تهیه محصولات صنعتی و مصالح ساختمانی، حتماً به نشان استاندارد و کیفیت کالای مورد نظر دقت کنند.

شایان ذکر است چندی پیش یک انبار بزرگ و محل تمرکز عمده محصولات فوق الذکر در منطقه صنعتی دولت آباد شناسایی و با همکاری کارشناسان سازمان صنعت معدن تجارت استان و اداره اماکن دولت آباد محصولات غیر استاندارد مکشوفه توقیف و پلمپ شد که پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات تخصصی لازم تماماً غیر استاندارد تشخیص داده شد.

گفتنی است پرونده تخلفات واحد تولیدی مذکور در سازمان تعزیرات حکومتی استان و سایر مراجع قضایی مفتوح و در حال رسیدگی می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز