خبرگزاری کار ایران

در راستای آمادگی با حوادثاحتمالی در سایت‌های هسته ای:

نخستین رزمایش هسته ای پیامبر اعظم(ص) در اصفهان با موفقیت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۹۵

اولین رزمایش هسته ای پیامبر اعظم(ص) ۴ تیرماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای عمل کننده و ۱۵۰۰ نفر از نیروهای احتیاطی در منطقه هسته ای اصفهان با موفقیت برگزار شد.

استاندار اصفهان در خصوص برگزاری رزمایش هسته‌ای پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: برنامه‌ریزی، ‌ کسب آمادگی لازم، ‌ آموزش و فراهم کردن تجهیزات و امکانات این رزمایش توسط دستگاه های استانی، حاصل یک فعالیت شش ماهه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با بیان اینکه دو واحد هسته‌ای یو سی اف و مرکز نطنز اصفهان از امنیت صد درصدی در ابعاد مختلف برخوردار است، اظهار داشت: استانداردها، ‌ دستورالعمل ها و عقل و منطق حکم می کند که ما از هر نظر آماده باشیم.

وی افزود: این رزمایش در راستای کسب آمادگی لازم جهت برخورد با حوادثبسیار احتمالی که ممکن است در سایت‌های هسته ای به وقوع بپیوندد، ‌ برای اولین بار در منطقه اصفهان برگزار گردید.

زرگرپور اظهار داشت: با وجود دو واحد هسته‌ای در استان اصفهان، نیاز است که این نوع رزمایش به صورت مستمر برگزار گردد تا آمادگی های لازم را در این زمینه افزایش یابد.

وی از فعالیت شش ماهه نیروهای برگزار کننده این رزمایش سخن گفت و افزود: با همکاری پدافندغیر عامل کشور و مراکز هسته‌ای اصفهان، برنامه‌ریزی لازم، ‌آمادگی، آموزش و تجهیزات و امکانات برگزاری این رزمایش فراهم شد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: رزمایش پیامبر اعظم(ص) تحت مسئولیت قرارگاه پرتویی رافع برگزار گردید و فرمانده این قرارگاه استاندار است.

وی اظهار داشت: رزمایش در دو بخش عملیات داخل سایت و عملیات خارج از سایت برگزار گردید که پیگیری بخش اول بر عهده نیروهای مستقر در سایت بوده و بخش دوم توسط نیروهای خدماتی و امدادی دستگاه های مختلف انجام شد.

زرگرپور تشریح کرد: در جریان برگزاری این رزمایش به صورت فرضی مراکز هسته ای مورد تهاجم موشکی قرار گرفته و خساراتی به آن ها وارد می شود.

وی ادامه داد: در جریان این خسارت ها ممکن است تشعشات پرتویی و شیمیایی به وجود آید که در نهایت دستگاه ها براساس سناریو و برنامه مشخصی که از قبل تعیین شده است، وارد می شوند.

استانداراصفهان افزود: رفع آلودگی و رسیدگی به وضعیت مصدومین و مجروحین از محورهای فعالیت نیروهای حاضر در این همایش بود. شب قبل از طریق صدا و سیما برگزاری این رزمایش به مردم منطقه به صورت اطلاعات دقیق اعلام شد و مردم شهر اصفهان نیز در جریان امر قرار گرفتند.

زرگرپور؛ با بیان اینکه این رزمایش با وجود کاستی‌هایی که داشت، بسیار موفقیت آمیز بود، تصریح کرد: از برگزاری آن بسیار راضی هستم. در واقع برگزاری رزمایش به منظور برطرف نمودن کاستی‌ها صورت پذیرفت و آمادگی صددرصدی نیروهای عمل کننده برای مواردی که احتمال بسیار کمی جهت وقوع آن وجود دارد، ‌ از نتایج آن بود.

استاندار اصفهان ارتقاء توانمندی و ظرفیت نیروهای عمل کننده، هماهنگی کامل بین نیروها و برطرف نمودن نقاط ضعف نیروها در صورت وجود را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهم که مراکز هسته‌ای استان اصفهان از استاندارد صددرصدی امنیت برخوردار است و هیچ گونه نگرانی در ارتباط با مسائل هسته ای وجود ندارد.

زرگرپور با اشاره به اینکه رزمایش هسته ای به دلیل ماهیت موضوع آن، ‌ دارای تفاوت های زیادی با رزمایش های طبیعی همچون زلزله است، ‌ خاطر نشان کرد: مدیریت مسائل روانی در کنار مسائل اجرایی، ‌ آموزش بسیار خاص نیروهای عمل کننده، نوع عملکرد و فراهم نمودن امکانات و تجهیزات ویژه تفاوت رزمایش هسته ای با دیگر رزمایش هاست.

و ضمن تشکر از کلیه نیروهای برگزار کننده و همچنین مردم منطقه، ‌ ارزیابی نهایی از عملکرد نیروها در این رزمایش را در بهبود عملکرد و شناسایی نقاط ضعف جهت برطرف نمودن آن مفید و مؤثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز