خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

در ۷ سال گذشته روند مصرف آب در بخش مسکونی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۸۸

کاهش مصرف سرانه اب در بخش مسکونی باید در استان اصفهان ادامه داشته باشد چراکه مصرف سرانه آب مطابق با استاندارد صنعت آب کشور در بخش مسکونی ۱۵۰ لیتر در روز است در حالیکه هر اصفهانی ۱۶۰ لیتر در روز اب مصرف می کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طی هفت سال گذشته سرانه مصرف آب در بخش مسکونی کاهش یافته است به طوریکه در سال ۸۶ سرانه مصرف ۱۸۹ لیتر به ازای هر نفر در شبانه وز بوده اما در سال ۹۲ این رقم به ۱۶۰ لیتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی قبادیان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با درنظر گرفتن وقوع متوالی پدیده خشکسالی در استان ترویج و آموزش چگونگی مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار داده است و در قالبهای گوناگون اقدام به این مهم نموده که نتیجه این امر هم روند کاهش مصرف آب بوده است.

وی تأکید بر ادامه روند کاهش مصرف آب در استان اصفهان داشته و اعلام کرد: کاهش مصرف سرانه اب در بخش مسکونی باید در استان اصفهان ادامه داشته باشد چراکه مصرف سرانه آب مطابق با استاندارد صنعت آب کشور در بخش مسکونی ۱۵۰ لیتر در روز است در حالیکه هر اصفهانی ۱۶۰ لیتر در روز اب مصرف می کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان کمبود منابع آبی در استان اصفهان را جدی دانست و تصریح نمود: وسعت شهرها و روستاهای طرح آبرسان اصفهان بزرگ حدود ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است که ۷۲ درصد پهنه استان را دربر می گیرد که شامل ۱۱ شهرستان، ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستاست، این درحالی‌است که با احتساب ۳۵ درصد ضریب پیک برای ایام پرمصرف سال ۵/۱۴ مترمکعب درثانیه آب نیاز است.

قبادیان به منابع تأمین آب شهرهای تحت پوشش آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: تصفیه خانه باباشیخعلی با ظرفیت پیک مصرف ۵/۱۱ مترمکعب در ثانیه چاههای فلمن در شرایط نرمال و در صورت جاری بودن رودخانه زاینده رود ۳ تا ۵/۳ مترمکعب بر ثانیه چاههای متفرقه در شهرهای تحت پوشش حدود ۲ مترمکعب برثانیه است این درحالیست که هم اکنون چاههای فلمن در مدار بهره برداری قرار ندارند و توازنی میان تولید و مصرف آب وجود ندارند و به منظور رفع این مشکل باید ۲۵ الی ۳۰ درصد در مصرف صرفه جویی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز