خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان:

دین مبین اسلام به حفظ کرامت خانواده زندانیان تأکید کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۲۹۷

رسیدگی به معیشت و مشکلات خانواده زندانیان باید از دغدغه های مسؤولین باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در مراسم روز حمایت از زندانیان با اشاره به اهمیت توجه به خانواده‌های زندانیان اظهار داشت: انسانی به عمد یا غیر عمد مرتکب جرم و گناهی شده لیکن خانواده او نباید مورد آزار روحی و عذاب جسمی قرار گیرند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد تشکیل انجمن های حمایتی از خانواده‌های زندانیان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: در اسلام حتی بر رعایت حال اسرای کفار نیز توصیه شده حال آنکه این افراد مسلمان بی جرم و گناهی باید چوب اشتباهات دیگری را بخورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ساخت امکانات رفاهی در کنار زندان ها تأکید کرد و افزود: وقتی خانواده یک زندانی از راه دور برای ملاقات می آیند باید در یک کشور اسلامی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مهمانسرا، هتل، رستوران و یک فروشگاه که مایحتاج مورد نیاز را تأمین می کند در نزدیکی زندان ها قرار داشته باشد تا خانواده ها دغدغه جا و مکان در یک شهر غریب را نداشته باشند.

وی اذعان داشت: ما باید کاری کنیم که زندانیان جرایم غیر عمد وارد زندان نشوند و در کنار آن باید به خانواده‌های زندانیان رسیدگی کنیم تا آنها از این مسئله ضرر نبینند زیرا بر اساس قانون، حکومت باید دیه کسی که مرتکب جرم غیر عمد شده و توان پرداخت آن را ندارد، بپردازد.

آیت الله طباطبایی به آمار بالای تلفات جاده ای و تصادفات شهری اشاره کرد و اظهار داشت: بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل مهم در وقوع تصادفات است لذا باید قوه قضائیه برای کاهش حکم زندانیانی که مقصر نیستند، اقدامی صورت دهد.

وی افزود: البته برخورد با افراد شرور از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا این افراد نباید در جامعه رها باشند و باید در زندان‌ها باشند اما زندانیان غیر عمد از این مسئله متفاوت هستند.

امام جمعه اصفهان با پیشنهاد این مطلب که خانواده زندانیان در مدت محکومیت سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرند، خاطر نشان کرد: رسیدگی به معیشت و مشکلات خانواده زندانیان باید از دغدغه های مسؤولین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان استفاده از وجود خیران در ساماندهی امور زندانیان و خانواده ایشان را امری ضروری دانست و افزود: حل مشکل زندان اصفهان نیز با همت مسؤولان و یاری خیران استان محقق شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز