خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

راهکار احیای هویت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۶۴

اکنون استکباردر صدد است که هویت ما از ما دور شود زیرا اگر این اتفاق بیفتد به یک مهره در دست استکبار تبدیل می‌شویم و دیگر چهره نیستیم و تبدیل به ابزار می‌شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: ما باید امتی دعوت کننده به خیر باشیم و چه کار خیری مهم تر از اینکه انسان هویت اسلامی و انسانی خودش را که در سایه غفلت یا تبلیغات سوء و یا تقلید از دست داده را به دست آورد.

به گزارش ایلنا او به نقل ازروابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک در همایش سمت خدا که به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان برگزار شد، گفت: امیدوارم این جلسه مصداق وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ باشد چرا که شما باید امتی دعوت کننده به خیر باشید و چه کار خیری مهم تر از اینکه انسان هویت اسلامی و انسانی خودش را که در سایه غفلت یا تبلیغات سو و یا تقلید از دست داده، به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه به دست آوردن هویت یک خرد و تعقل بوده که اسلام ما را به آن دعوت کرده، تصریح کرد: اگر این هویت را کشف کنیم، محکم شده و انسان‌های وارسته و مفیدی می‌شویم و اکنون استکبار می‌خواهد هویت ما از ما دور شود زیرا اگر این اتفاق بیفتد به یک مهره در دست استکبار تبدیل می‌شویم و دیگر چهره نیستیم و تبدیل به ابزار می‌شویم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: انسانی که هویت خود را از دست دهد، کرامت، حیثیت و آبروی خود را نیز از دست می‌دهد و چنین انسانی به مهره تبدیل شده و اجازه پشرفت را به او نمی‌دهند ولی اگر چهره شد، قدرت پرش و تعالی او بالا رفته و این هویت است که به ما رشد می‌دهد.

وی گفت: آن هویت عبارت است از اندیشه الهی و عمل صالح بوده و در حقیقت تمایز ما با موجودات عالم در بحثهویت بوده و این خط قرمز ما است.

حجت‌الاسلام سالک گفت: این جلسه مصداق ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر است زیرا دوستان شما زحمت کشیدند تا این موضوع را جا بیندازند و استقبال نشان می‌دهد فطرت‌های‌تان پاک بوده و حق‌خواه هستید و برای حقتان تلاش می‌کنید که این خواست فطرت بوده و پاسخگویی به فطرت یعنی احیای هویت انسانی اسلامی و الهی است.

وی اظهار کرد: اگر ما به عمق استراتژی این هویت الهی و انسانی پی ببریم، دیگر قدرت اختیار و تعقلمان به ما حکم می‌کند که کرامات انسانی را حفظ کنیم و نگذاریم جامعه آلوده شود؛ مثل این می‌ماند که شخصی مریض شود و به پزشک مراجعه نکند و بگذارد، میکروب تمام وجودش را بگیرد و این میکروب انسانی متعفن از آن شخص می‌سازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: خداوند شارون قاتل صبرا و شتیلا را به دردی مبتلا کرد که از موی سر تا کف پایش بوی تعفن ساتع می‌شد، بیمارستان و خانه او را بیرون کردند و ۹ سال در جایی انداختندش تا چندی پیش به درک واصل شد و این افراد خودشان را که خراب می‌کنند و محیط اطرافشان را هم خراب می‌کنند.

وی افزود: هویت اسلامی و انسانی و الهی به ما می‌گوید سرت که درد گرفت، به طبیب رجوع کن و مشکل معنوی و اخلاقی هم که پیدا کردی، به سراغ طبیبش برو چرا که آن طبیب درمان کننده درد توست.

حجت‌الاسلام سالک گفت: این جلسات هویت بخش بوده و شما امت الهی هستید که یامرون بالمعروف می‌کنید انسان‌های دشمن شناس و دین شناس و با کرامت که نباید اجازه دهید این گوهر وجودتان دستخوش گرگ‌های جامعه شود و بدانید این هویت خیلی قیمت دارد و انسان را در مقابل خدا به سجده می‌اندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز