خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار ۴ میلیارد ریالی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۳۶

یک کلاهبردار حرفه ای که در مزایده شرکت ها مبلغ چهار میلیارد ریال از طریق جعل چک کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

یک کلاهبردار حرفه‌ای که در مزایده شرکت‌ها مبلغ چهار میلیارد ریال از طریق جعل چک کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی تماس مسئولان یکی از بانک‌های سطح شهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور فردی مشکوک جهت افتتاح حساب به مبلغ کلان، بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس در محل حاضر و فرد مذکور را که جوانی ۲۷ ساله بود را دستگیر کردند.
سرهنگ «ستار خسروی» با بیان اینکه فرد مذکور در حال انتقال مبلغ چکی جعلی به میزان ۴ میلیارد ریال به حساب خود بود، اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته متهم به کلاهبرداری با حضور در مزایده شرکت‌ها اعتراف کرد و عنوان داشت با حضور در مزایده شرکت‌های مختلف ابتدا با واریز کردن مبلغی اندک در مزایده شرکت و سپس با اعلام انصراف از مزایده بابت دریافت مبلغ پرداختی خود چک دریافت و در فرصت مناسب مبلغ چک را به مبلغی کلان جعل کرده و با مراجعه به بانک‌ها و با افتتاح حساب جعلی وجوه را دریافت و متواری می‌شده است.
وی ادامه داد:: متهم که علاوه بر کلاهبرداری در سرقت‌های داخل خودرو نیز دست داشته است در تحقیقات انجام شده اعتراف کرد که مدارک لازم جهت افتتاح حساب را از داخل خودرو‌ها سرقت می‌کرده است.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف این کلاهبردار حرفه‌ای به چهار فقره کلاهبرداری با شیوه مذکور تصریح کرد: وی تنها در یک مرحله مبلغ چهار میلیارد ریال به این شیوه به دست آورده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان این مبلغ از حساب وی توقیف و به صاحب اصلی آن بازگردانده شد.
سرهنگ خسروی به صاحبان و مدیران حسابداری‌های شرکت‌ها و موسساتی که اقدام به برپایی مزایده و مناقصه می‌کنند توصیه کرد وجوه عودتی در مزایده‌ها را به صورت نقدی پرداخت و از صدور چک خودداری کنند و در صورت صدور چک از روان نویس و چسب شیشه‌ای استفاده و با این کار خود جعل پذیری چک را کاهش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز