خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار اصفهان با وزیر امور خارجه ی سنگاپور:

سنگاپور شانزدهیمن خواهر خوانده اصفهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۱۰

ارتباط اتاق بازرگانی سنگاپور با اتاق بازرگانی اصفهان زمینه ساز گسترش روابط دوکشور در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی است.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیدار با " شان موگام " وزیر امورخارجه سنگاپور با بیان اینکه اصفهان یک شهرموزه ی بزرگ است، افزود: مهمانان و بازدیدکنندگان شهر اصفهان در بازگشت، اصفهان را نه تنها نصف جهان بلکه تمام جهان می دانند.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " رسول زرگرپور "، اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برشمرد و افزود: دولت تدبیر و امید در ارتباطات خارجی سیاست جدیدی را درپیش گرفته است و گسترش روابط با استانهای کشورهای دیگر مد نظر مدیران استان و مسئولان کشوری است.

رسول زرگرپور ادامه داد: اصفهان نه تنها مرکز فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است، بلکه در بقیه ی مسائل نیز رتبه ی اول را در کشور دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به ۵ مرکز علمی و دانشگاهی بزرگ کشور در اصفهان گفت: این استان نه تنها یک استان گردشگرپذیر که در زمینه های صنعتی و کشاورزی نیز رتبه ی اول کشور را داراست.

وی به مرکز ادیان الهی در اصفهان اشاره کرد و افزود: در ماه گذشته اجلاس بین المللی با حضور همه ی ادیان الهی از جمله اسلام، مسیحیت، زرتشت و یهود برگزار شد که اصفهان در این مقوله نیز الگو و نمونه است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان ظرفیت های لازم را برای برقراری روابط و همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری با سنگاپور دارد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با ۱۵ شهر بزرگ دنیا خواهر خوانده است، افزود: سنگاپور می تواند شانزدهمین خواهر خوانده ی اصفهان باشد و ما از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مباحثفرهنگی و گردشگری شروع و آغاز خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و گسترش مناسبات بین اصفهان و سنگاپور می باشد.

رسول زرگرپور به وزیر امورخارجه سنگاپور پیشنهاد کرد هیئتی از سرمایه گذاران اتاق بازرگانی آن کشور به زودی با سفر به ایران با اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و روابط دو کشور را در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی گسترش دهند.

وزیر امورخارجه سنگاپور نیز در این دیدار، ظرفیت های این استان را در حوزه های مختلف، جهت برقراری ارتباط بیشتر به ویژه در حوزه ی گردشگری بسیار عظیم و با اهمیت ارزیابی دانست.

" شان موگام " با بیان اینکه در مورد زیبایی ها و فرهنگ و تمدن اصفهان کتاب های زیادی مطالعه کرده است، افزود: اصفهان دارای یک پتانسیل عظیم از گردشگری است و کشورش می تواند در این زمینه با اصفهان همکاری داشته باشد.

" شان موگام " به تغییرات در سطح روابط بین الملل ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند دستاوردهای بزرگی برای ایران داشته باشد.

وزیر امور خارجه ی سنگاپور با استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان گفت: این پیشنهاد جامع و عملیاتی است و می تواند به گسترش روابط اقتصادی کمک کند.

شان موگام همچنین برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در سنگاپور را بسیار اثر بخش توصیف کرد و اظهار داشت: برگزاری درست هفته ی فرهنگی اصفهان می تواند در عملیاتی شدن روابط فرهنگی تاثیر گذار باشد.

وزیر امور خارجه سنگاپور به پتانسیل های کشورش در زمینه ی تحصیلات عالی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم ارتباطات خود را تعمیق دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در ماه های آینده محدودیت های روابط تجاری ایران برداشته شود و شاهد گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران و به خصوص اصفهان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز