خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان:

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا با معاینه فنی خودروها

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۴

۲۰ درصد آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها با انجام معاینه فنی کاهش می یابد.

ایلنا: رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان اظهار داشت: پیشینه بحثمعاینه فنی خودروها در دنیا به ۸۰ سال پیش، بعد از زمانی که خودرو تولید و در شهرها به کار گرفته شد بر می گردد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ جمشید جمشیدیان افزود: در کشور ما بحثمعاینه فنی در سال ۶۹ در تهران مورد توجه قرار گرفت و از سال ۸۲ بود که در کل کشور بر اساس آیین نامه اجرایی مصوبه هیات دولت اجباری شد.
رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان بیان داشت: بر اساس متن آیین نامه اجرایی، انجام معاینه فنی و بررسی قسمت های خودرو، بررسی وضعیت ظاهری خودرو، بررسی وضعیت ایمنی خودرو، بررسی وضعیت ایمنی قسمت های گازسوز خودرو برای خودروهای دوگانه سوز ضروری است و گازهای آلاینده که از اگزوز خودروها خارج می شوند نیز باید کنترل شود.
جمشیدیان عنوان کرد: خودروهای مدل سال ۹۰ به بعد تا ۵ سال از معاینه فنی معاف هستند و خودروهای قبل از سال ۹۰ باید به صورت سالانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند به طوریکه در این مراکز گازهای خروجی آلاینده خودروها نیز تست می شود.
وی تاکید کرد: انجام معاینه فنی ۲۰ درصد آلودگی هوای ناشی از خودروها را کاهش می دهد و با توجه به اینکه در کلانشهرها خودروها نقش موثری در آلودگی هوا دارند، درصورتیکه شهروندان خودروهای خود را کنترل کنند به طور حتم آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز