خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتشنشانی اصفهان:

اصفهان در ایمن‌سازی صنوف پیشروست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۴

ایمن سازی صنوف در راستای ایمنی و سلامت، سلامت جامعه را به دنبال دارد.

ایلنا: معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی اصفهان در اولین همایش ایمن سازی صنوف که به همت سازمان آتش نشانی اصفهان و مجمع امور صنفی در کتابخانه شهرداری مرکزی برگزار شد، در خصوص بحثایمنی و لزوم ایمنی و اهمیت پیشگیری که در جهت حذف و کاهش ریسک‌ها و جلوگیری از بروز خطر سیستم‌های Active و passive در ساختمان‌ها و اینکه صنوف و مراکز تجاری جزو مراکزی هستند که مشمول مقررات ملی ساختمان می‌شوند و در ساخت و تاسیس آن‌ها باید از سازمان استعلام شود صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ یاوری تاکید کرد: همه صنوف و واحدهای صنفی باید ملزم شوند که از سازمان استعلام کنند و مبحث۲۲ که در خصوص مراقبت و نگهداری بحثمی‌کند و احتمالا تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود در بحثبازرسی سالانه باید پررنگ‌تر دیده شود.

نایب رییس شورای اسلامی اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: آتش نشانی اصفهان در بسیاری امور نظیر ایمن سازی صنوف در ایران پیشرو و پیشواست.

شریعتی گفت: تعریف سلامت از نظر سازمان WHO(سازمان بهداشت جهانی) رفاه کامل جسمی – روحی – روانی و اجتماعی است و ایمن سازی صنوف هم در راستای ایمنی و سلامت نیروی کار و در نتیجه سلامت جامعه است.

وی افزود: با همکاری سازمان آتش نشانی – اورژانس و بسیج در همه مساجد در سطح اصفهان آموزش‌های ایمنی – بهداشت و کمک‌های اولیه برای عموم مردم برگزار می‌شود که به نوعی فرهنگ سازی است.

رییس مجمع امور صنفی شهرستان اصفهان نیز در ادامه این همایش افزود: حرکت واحدهای صنفی در اصفهان پیش‌تر و جلو‌تر از قوانین موجود است و برای تشکیل یک جلسه در اتاق اصناف ایران با حضور نمایندگان مجلس و وزیر مربوطه برنامه ریزی شده است تا در آن جلسه پیشنهادات اصفهان مورد بررسی قرار گیرند.

بصیرت با تاکید بر پیشگیری در امر ایمنی عنوان کرد: اساسنامه‌ای در دفتر مجمع صنوف اصفهان تهیه شده است که مالک هر صنف قبل از انتخاب آن شغل آن را خوانده سپس به دایر نمودن واحد صنفی مربوطه اقدام می‌کند.

وی در پایان گفت: مقوله پیشگیری اهمیت زیادی دارد و سازمان آتش نشانی اصفهان و واحد ایمن سازی صنوف زحمات فراوانی را در این زمینه متحمل می‌شوند و ما آماده هرگونه همکاری و هماهنگی بمنظور ایمنی اصناف هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز