خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قرائتی در مراسم هفتمین روز درگذشت استاد پرورش:

مرحوم پرورش بسیاری از جوانان را از انحراف نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۱

هنر پرورش این بود که توانست جمعی را از خطوط انحرافی نجات دهد و محصولی مثل عسل به جامعه تحویل دهد.

ایلنا: رئیس ستاد اقامه نماز در مراسم هفتمین روز درگذشت استاد پرورش گفت: مرحوم پرورش مرد انقلاب بود و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام قرائتی در ابتدای سخن خود با اشاره به آیه‌ای از سوره فاطر گفت: در آیه‌ای از این سوره به بحر شیرین و شور اشاره داشته و مقایسه‌ای بین این دو شده است و در ‌‌نهایت تفسیر آن این است که اگر صیاد باشیم در هر دو آن دریا‌ها می‌توان صید کرد و همین طور کسب فیض الهی بسته به اینترنت و کتابخانه ندارد و گیر همه ما به آب نیست، و اگر نمازخوانی، نمازخوان باشد با برگ زرد درخت هم نماز می‌خواند و اگر هم کسی نمازخوان نباشد با بهترین سجاده هم نمازخوان نمی‌شود.

قرائتی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند ما سواد پول نداریم، ماشین نداریم، در صورتی که نزدیک شدن به خدا ماشین و آب شیرین و امکانات نمی‌خواهد و سلوک الهی نیاز به مادیات ندارد.
وی با بیان اینکه پرورش بسیاری از افراد را از انحراف نجات داد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی معلمان بسیاری داشتیم اما پرورش به واسطه شخصیت فرهنگی و قرآنی خود با سایرین تفاوت داشت، او مثل زنبور عسلی بود که روی گل‌های خوب می‌نشست و محصولی مثل عسل به جامعه تحویل می‌داد، حرف خوب را از خوبان می‌گرفت و به جامعه به خوبی باز می‌گرداند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه پرورش تعصب نداشت، افزود: مرحوم پرورش بعد از انقلاب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی سمت داشت و با اینکه تصدی وزارت آموزش و پرورش را نیز بر عهده داشت اما در تمام مقاطع زمانی به پست‌های مدیریتی دل نبست و به فکر حل مشکلات مردم بود.
قرائتی ادامه داد: نباید با دیدن برخی بداخلاقی‌ها از حرکت صحیح صرفه نظر کرد و باید در تربیت صرفه نظر کرد، در قرآن هم آمده است که تربیت صبر و مقاومت می‌خواهد و اینکه برخی‌ها می‌گویند ما دیگر مسئولیتی در مورد فلان مسئله نداریم، حرفی بی‌معناست و استمرار در حال تربیتی ضرورت دارد.

وی در پایان خواستار ادامه راه مرحوم پرورش از سوی فرهنگی‌ها و معلمان اصفهان شد و گفت: فرهنگیان نباید بر سر کلاس‌ها قانع باشند و باید به بچه‌ها برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز