خبرگزاری کار ایران

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز:

ساخت موزه در امامزاده سلیمان بیدهند شهرستان نطنز

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۰۶

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز از اجرای عملیات عمرانی و ساخت موزه امامزاده سلیمان بیدهند در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز از اجرای عملیات عمرانی و ساخت موزه امامزاده سلیمان بیدهند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حجت‌الاسلام مرتضی اکبری با بیان اینکه عملیات عمرانی این طرح در مرحله بازسازی و نازک‌کاری قرار دارد افزود: این موزه در متراژ ۲۰مترمربع در داخل صحن امامزاده واقع شده است.

وی با بیان اینکه در کنار این موزه کتابخانه‌ای با مساحت ۲۰مترمربع نیز قرار دارد گفت: طبق هماهنگی‌های لازم با اداره ارشاد شهرستان، قرار شد در خصوص تامین کتاب‌های مورد نیاز این کتابخانه با این اداره همکاری کنند.

اکبری در ادامه صحبت‌های خود به نسب امامزاده سلیمان بیدهند اشاره کرد و گفت: ایشان از نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر‌(ع) هستند که در ۳۵ کیلومتری شهرستان نطنز دفن شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت این آستان مقدس ۵۰۰ متر مربع است ادامه داد: بنای قبلی امامزاده از خشت و گل بوده ولی در حال حاضر این ساختمان بازسازی شده و اکنون دارای یک گنبد و دو گلدسته است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز خاطر نشان کرد: زیر بنای این حرم مقدس ۳۰۰ متر مربع است.

وی به دیگر اقدامات پیش بینی شده به منظور توسعه امامزاده اشاره کرد و گفت: ساخت ۶ گلدسته دیگر با هزینه پیش‌بینی شده بالغ بر ۲۲۰میلیون ریال از دیگر برنامه‌های توسعه عمرانی این آستان است.

اکبری افزود: این اعتبار از محل کمک‌های خیرین روستای بیدهند تامین می‌شود.

وی در پایان از مرمت و بازسازی پنج اتاق مخروبه واقع در امامزاده و آماده‌سازی آنان برای اسکان زائران و نیز افتتاح دفتر آستان را از جمله دیگر اقدامات عمرانی انجام شده معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز