خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

افزایش ۵ درصدی تولید بادام زمینی/ گیلان رتبه دوم تولید بادام زمینی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۱۹

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش پنج درصدی تولید بادام زمینی در این استان، گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام برداشت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود الماسی با اشاره به پایان برداشت بادام زمینی از سه هزار هکتار باغ در استان گیلان، اظهار کرد: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام زمینی به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال برداشت شده است.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر سطح زیر کشت بادام زمینی در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: با توجه به کیفیت بادام تولید شده در استان گیلان این محصول از نظر تجارت و بازار پسندی در رتبه اول قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است، افزود: در سال‌های اخیر این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.

وی به فعالیت بیش از پنج هزار خانوار در زمینه تولید و بهره‌برداری این محصول اشاره و تصریح کرد: هشت کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان گیلان فعال هستند.

الماسی تأکید کرد: این محصول امسال در مقایسه با سال گذشته پنج درصد رشد تولید داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز