خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان :

برگزاری مراسم عزاداری فقط با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی میسر است /عدم صدور مجوز نصب ایستگاه های صلواتی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۲۶

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در ایام محرم امسال به هیچ عنوان مجوز نصب ایستگاه‌های صلواتی یا چای‌خانه در مناطق مختلف شهر صادر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم ضوابط و دستورالعمل های ابلاغ شده از  ستاد مدیریت کرونا در استان اصفهان برای این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است، افزود: هیئت‌های مذهبی شهر باید مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم‎های عزاداری را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند.

امیری تاکید کرد: تنها هیئت های عزاداری دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، اجازه تبلیغات در سطح شهر را خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: هیئت‎های مذهبی ملزم به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای باز به مدت دو ساعت شده‌اند، همچنین به منظور همکاری بیشتر ؛ فضاهای باز شهرداری که در نزدیکی مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری است، در اختیار هیئت‌ها قرار می گیرد تا این مجالس در فضای باز برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایام محرم امسال به هیچ عنوان مجوز نصب ایستگاه‌های صلواتی یا چای‌خانه در مناطق مختلف شهر صادر نخواهد شد، گفت: سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای ایمنی را از مکان‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری مجالس عزاداری انجام داده و هیئت‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده باشند تذکرات کتبی دریافت خواهند کرد.؛ همچنین در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های ایمنی از سوی مراجع ذیصلاح اقدامات مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

امیری افزود: تجمع در پارک‌ها و بوستان‌های شهر به ویژه حاشیه زاینده‌رود و ناژوان نیز ممنوع است و در این راستا گشت های ویژه رفع تخلفات شهری شهرداری فعال و بنرهای پویش "من ماسک می زنم" و "خودداری از هر گونه تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها" در نقاط بیشتری از شهر نصب خواهد شد.

 وی خبر از تعطیلی فضاهای بازی کودکان و ورزشی در تمام پارک ها و نصب نوار هشدار در اطراف این اماکن داد و اظهار کرد: از این هفته و تا اطلاع ثانوی روشنایی پارک‌ها به میزان 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه گشت‎های ویژه رفع تخلفات شهری شهرداری باید در حاشیه رودخانه زاینده رود مستقر و تذکرات لازم را به شهروندان مبنی بر عدم تجمع در این مکان‌ها ارائه دهند، تصریح کرد: نوارهای زردرنگ هشدار در اطراف پل‌های تاریخی شهر از جمله سی و سه پل، خواجو، شهرستان و مارنان نصب و اجازه تجمع به افراد داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموعه کوه صفه نیز از تجمع افراد ممانعت به عمل خواهد آمد؛ همچنین دکه‌های پارک‌ها و بوستان‌های شهر از فروش هر گونه اغذیه باز باید خودداری کنند.

امیری با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی ورودی‎های ناژوان از سمت میدان اصلی و باغ فردوس همه روزه از ساعت 18 بسته خواهد شد، گفت: از دیگر مصوبات ابلاغ شده فعالیت مجموعه‎های تفریحی شهر با یک چهارم ظرفیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه محدودیت های آرامستان باغ رضوان همچنان برقرار است، گفت: تغسیل اموات تنها در آرامستان باغ رضوان انجام می‌شود و آرامستان های محلی فقط مجاز به دفن متوفیان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز