خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز مطرح کرد:

اختصاص زمین برای کتابخانه مرکزی شیراز / برآیند فکری اعضای شورا، عدم تغییر اعضای هیات‌رئیسه است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۱۳۵

سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به پروژه‌های مربوط به پایتختی کتاب شیراز گفت: مدیریت شهری در حال مطالعه و احداث المان‌های کتاب‌خوانی، باغ کتاب و مرمت برخی کتابخانه‌های عمومی است و قطعه زمینی نیز برای کتابخانه ملی اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا ، سعید نظری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران درباره محور زندیه گفت: مدیریت شهری طرحی ساده برای بهسازی محور زندیه در دست مطالعه و اجرا دارد و این طرح به عنوان یک محور گردشگری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظری درباره وضع نامناسب برخی سینماهای نوستالژیک شهر نیز گفت: وضعیت این سینماها بارها در کمیسیون فرهنگی شورا با حضور مالکان آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، اما مدیریت شهری نتوانست وارد مذاکره معاملاتی برای خرید این سینماها شود، چراکه شهرداری نمی‌تواند از پس پرداخت ارقام بالای مطرح‌شده از سوی مالکان برآید. 

برآیند فکری اعضای شورا، عدم تغییر اعضای هیات‌رئیسه است

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به پرسشی پیرامون انتخابات قریب‌الوقوع هیئت‌رئیسه شورا در سال چهارم گفت: برآیند فکری اعضای شورا آن است که تغییری در اعضای هیات‌رئیسه برای سال چهارم صورت نگیرد.

سعید نظری با بیان اینکه انتخابات پیش‌روی هیات‌رئیسه بی‌حاشیه خواهد بود، افزود: هیات‌رئیسه شورا در سال سوم عملکرد مناسب‌تری نسبت به دو سال گذشته داشته و انسجام بیشتری در شورا ایجاد کرده است.

 نظری همچنین درباره پرسشی دیگر با انتقاد از عدم تخصیص درآمد بلیت‌فروشی آرامگاه سعدی و حافظ، و همچنین تخت‌جمشید و پاسارگاد برای نگهداری، زیباسازی و مرمت این دو جاذبه تاریخی ـ گردشگری پربازدید خاطرنشان کرد: حافظیه و سعدیه برای بهبود وضعیت مواصلاتی نیازمند اعتبارات بیشتری هستند.

سعید نظری با بیان اینکه حرم بایستی از این انزوا نجات پیدا کند، افزود: از این رو به دنبال راه‌های دسترسی آسان شهروندان و زائران به حرم بوده‌ایم.

نظری با بیان اینکه طرح توسعه محور زندیه و احداث تراموا، مسیر شهر اسلامی (مسیر مسجد، بازار و حرم) را احیا می‌کند، خاطرنشان کرد: زمانی که محور زندیه احداث شود، عملاً یک مجموعه گردشگری و زیارتی در کنار بازار ایجاد می‌شود که همین اتفاق نیز دسترسی مردم در شمال شهر شیراز به حرم را آسان‌تر می‌کند.

نظری با اشاره به محور شمالی تراموا که از مسیر چهارراه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر و سپس حرم علی‌ابن حمزه، و از آنجا نیز به دروازه قرآن می‌رسد، یادآور شد: محور شرقی نیز بلوار هفت‌تنان به پل کابلی ولیعصر، و از آنجا به آستانه سید علاءالدین حسین (ع) پیوند می‌زند.

 سخنگوی شورا با اشاره به اینکه آزادسازی همه این محورها نیازمند اعتباری چند هزار میلیاردی است، بیان کرد: پس از توسعه محور زندیه و بهره‌برداری از تراموا، حرم مطهر به نگین شهر شیراز تبدیل خواهد شد.

سعید نظری با اشاره به سال سخت پیش‌رو برای مدیریت شهری گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و همه‌گیری کرونا، پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری همچنان به روال سابق در حال انجام است.

نظری با اشاره به اجرای سیستم غیرحضوری و شفاف در شهرداری در ایام همه‌گیری کروناویروس افزود: بهبود سیستم‌ شهرداری الکترونیک به سرعت در حال اجراست و مدیریت شهری در پی آسان‌سازی و کاهش تأخیر فرایندهای اداری است.

سخنگوی شورا همچنین با اشاره به شرایط سخت جذب سرمایه‌گذار در شرایط تورمی کنونی یادآور شد: با این وجود اکنون در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در پروژه‌هایی همچون پارک آبی و تله‌کابین هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز