خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۳۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به سال جهش تولید تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال جهش تولید و همسو با سیاست های دولت  با اجرای طرح های مهم شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: توسعه کشت گلخانه ای و تسریع در اجرای طرح های آبیاری نوین از دیگر اولویت هایی است که باید با جدیت به آنها بپردازیم.

خمسه همچنین بر لزوم جذب اعتبارات بیشتر برای رونق بخش کشاورزی در استان با استفاده از منابع و اختیارات قانونی در استان اشاره کرد و یادآور شد: باید با همه وجود از کشاورزی استان در راستای حفظ و تامین امنیت غذایی صیانت کنیم.

وی همچنین بر تلاش بیشتر و نظارت جدی تر برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی قزوین تاکید کرد.

این مسئول در ادامه وضعیت تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در استان را مطلوب برشمرد و گفت: با مدیریت مناسب می توان تعهد امسال استان را که خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن گندم است را محقق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال نرخ گندم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است با هماهنگی سایر دستگاهها باید گندم استان تحویل مراکز خرید شود و از فعالیت واسطه ها و دلالان جلوگیری شود.وی صیانت از اراضی کشاورزی را لازمه امنیت غذایی و پایداری تولید دانست و اظهار داشت: در صیانت از اراضی کشاورزی نباید کوتاهی کرد و با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز