خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد:

کمبود منابع مالی سد راه تحقق قانون حمایت از معلولان

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۶۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: وظایفی که برای اداره بهزیستی تعریف شده به علت کمبود منابع مالی و اعتبارات به طور مطلوب محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی در دیدار با لطف‌اله سیاهکلی‌ مرادی نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه اجتماعی به ترتیب در برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه کمرنگ‌تر شده است و در برنامه ششم توسعه و قانونگذاری اجتماعی وظایف متعددی برای سازمان بهزیستی تعیین و مصوب شده که به علت نبودن منابع مالی هیچ کدام از آنها به خوبی محقق نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: قانون جامع حمایت از معلولان، کنترل آسیب‌ها و ساماندهی بیماران‌روانی و سالمندان که به عنوان طرح‌های جدید در این سازمان باید مورد اهتمام قرار می‌گرفت، از زیرساخت‌های مالی مناسبی برخوردار نیست.

وارثی به وضعیت اعتبارات ملی موجود در این بخش اشاره و یادآور شد: اگرچه وضعیت اعتبارات ملی برای بهزیستی قزوین به مراتب بهتر از اعتبارات استانی است اما این موضوع نیز با حداقل‌های مورد نیاز سازمان همخوانی نداشته که با پیگیری نمایندگان منتخب مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی بدون شک شاهد بهبود اصلاح این وضعیت خواهیم بود.

وی عنوان کرد: استان قزوین با وجود صنعتی بودن و داشتن سرمایه‌های فراوان، با کمترین اعتبارات در حوزه بهزیستی روبرو بوده و همین موضوع باعث شده تا در رتبه ۲۸ کشوری قرار گیرد.

این مسئول اعلام کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی قزوین از ۷۸ میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده که برای ارائه حداقلی خدمات به جامعه هدف خود باید این رقم به ۲۷۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: جامعه هدف بهزیستی دارای ۲ قشر آسیب دیده و آسیب‌پذیر شامل معلولان، سالمندان، بیماران روانی،زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست،معتادان،دختران‌فراری، کودکان بی‌سرپرست و خانواده بهبود یافته مبتلایان به موادمخدر و ایدز است.

وارثی یادآور شد: ۳۴۶ مرکز، معادل ۹۰ درصد خدمات بهزیستی قزوین برون سپاری شده و برای یک هزار و ۷۰۰ نفر در استان نیز زمینه اشتغال فراهم شده است.

۱۰۰ هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بهزیستی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز