خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

حکم قضایی راهی برای برخورد با اصناف متخلف قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: برخوردهای جدی و قانونی با صنوف متخلف در حوزه بیماری کرونا به لحاظ شرایط جدید نیازمند دستورات و احکام قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در نشست کمیته هفت گانه بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در شرایط بحرانی کنونی که شیوع بیماری کرونا در جامعه افزایش یافته، باید قوانین به شیوه‌ای تدوین شود اگر صنفی موارد لازم را رعایت نکرد، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: بعد از چین، ایران دومین کشور پاندمی در جهان بود که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد، بر همین اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چون برای اولین بار اجرایی می‌شد، برخی از صنوف ما هنوز وارد سامانه بهداشتی نشدند.

نامدار تصریح کرد: ماده ۱۳ قوانین بهداشت محیط در شرایط بحران بیان می‌کند که اگر صنفی ملزومات اولیه را رعایت نکرده باشد، مشمول اخطار و پلمب است، همچنین در شرایط عادی اگر صنفی در حوزه مواد غذایی کاشی کاری نشده باشد، دستورالمعل‌های لازم برای برخورد با آن وجود دارد، اما در حوزه کرونا هنوز دستور العمل جامعی تدوین نشده که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی باید سازمان صمت، نیروی انتظامی و تعزیرات همراه کارشناسان علوم پزشکی باشند که بتوانیم در همان لحظه بازدید اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول به فرهنگسازی در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: برای اطلاع رسانی در این خصوص باید صدا و سیما همکاری کرده و با ساخت فیلم شرایط خرید و مراجعه به صنف را برای مردم تشریح کند، چون هنوز خیلی از مردم با این وازه غریب و بیگانه هستند و لزوم فرهنگسازی عمومی در این خصوص اولویت دارد.

به گفته نامدار، بسیاری از شهروندان همچنان از مشکل کمبود اقلام بهداشتی مانند ماسک در استان گله‌مند هستند و رعایت نکردن نکات بهداشتی را ناشی از نبود این کالاها می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز