خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

ثبات اشتغال موجود در بین واحدهای تولیدی /کاهش 700 نفری بیمه بیکاری در یزد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۸۱۷

استان یزد با اشاره به وضعیت تولید و اشتغال در استان یزد گفت: خوشبختانه وضعیت اشتغال در استان به ثبات قابل توجهی رسیده و شاهد ثبات اشتغال موجود در بین واحدهای تولیدی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در همایش آینده کار و آموزش های مهارتی اظهار داشت: تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان تا پایان آذرماه استفاده می کنند نزدیک به 3 هزار نفر است این عدد در چند سال گذشته از 2700 تا 3100 نفر متغیر بوده است.

ریاحی که در جمع دانشجویان و فعالان حوزه کارآفرینی نوین صحبت می‌کرد هدف از برگزاری آن را معرفی خوشه‌های صنعتی و ایجاد فرصتی برای استفاده از مهارت‌های جدید در حوزه کارآفرینان دانست و ادامه داد: استان یزد 3280 واحد صنعتی، 600 واحد معدنی، قریب به 40 هزار واحد صنفی و قریب به 50 هزار واحد کشاورزی در آن فعالیت دارند.

وی تولیدات شاخص استان را کاشی و سرامیک، فولاد، لاستیک، تابلوی برق، صنایع نساجی، شیشه جام و معدن برشمرد و خاطرنشان ساخت: تولید ناخالص ملی استان 23 هزار میلیارد ریال است. در استان 13 شهرک صنعتی، 17 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نرخ بیکاری آذرماه سال جاری را 4/13درصد برشمرد و افزود: بیشترین بیکاران ما بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان 1/46 درصد است تصریح کرد: حوزه خدمات در استان 2/48 درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه استان یزد یک استان توریست پذیر است در این حوزه هنوز جای کار بسیار بالا است و می توان سهم آن را افزایش داد.

ریاحی سهم اشتغال در حوزه صنعت را 44 درصد و سهم حوزه کشاورزی را 7/7 درصد برشمرد و افزود: تعداد تعاونی های موجود استان 6 هزار تعاونی است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری نسبتا بالایی در استان داریم خوشبختانه شاهد ثبات اشتغال موجود در بین واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان تا پایان آذرماه استفاده می کنند نزدیک به 3 هزار نفر است این عدد در چند سال گذشته از 2700 تا 3100 نفر متغیر بوده است.

ریاحی در پایان خاطرنشان ساخت: در حوزه مهارت یکی از راه های کاهش نرخ بیکاری در استان اهتمام لازم به مهارت و نیم نگاه خلاقانه در حوزه کارکردی است لذا باید شرایط کارآفرینی را فراهم کنیم و به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز