خبرگزاری کار ایران

مجید روستا مطرح کرد:

ضرورت سیاست بازآفرینی بافت فرسوده در استان البرز/ 2 هزار و 228 هکتار محدوده ناکارآمد در شهر کرج

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۲۵

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: امیدواریم عملکرد استاندار البرز در احیای بافت‌های فرسوده منجر به رفاه مردم شود.

به گزارش ایلنا، مجید روستا امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز اظهار داشت: در استان به‌ویژه شهر کرج با 2 هزار و 228 هکتار محدوده ناکارآمد شهری مواجه هستیم که 27 درصد شهری و 5 درصد شهرستان‌ها را به خود اختصاص داده است.

روستا با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه رویکرد این ستاد است، گفت: به استناد قانون برنامه ششم توسعه؛ سالانه 270 محله را در اولویت بازآفرینی قرار دهند که شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و... را به متوسط شاخص‌های شهری ارتقا دهند.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به تجربه موفق استاندار در گیلان، افزود: امیدواریم عملکرد استاندار البرز در احیای بافت‌های فرسوده منجر به رفاه مردم شود. در وهله اول این محله‌ها در استان البرز باید شناسایی و در اولویت تدوین برنامه مشترک قرار گیرند.

روستا گفت: این رویکرد زمینه‌ساز بهبود مسائل اجتماعی است و این امر با مشارکت مردم میسر است و کمک‌های دولت به‌طور یک‌سویه بازتابی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر مشارکت بخش‌خصوصی در بهبود بافت فرسوده شهری بیان کرد: بخش‌خصوصی به‌عنوان ادبیات جدید توسعه دولت مطرح می‌شود و در این زمینه با مصوباتی که دولت پیش‌بینی کرده ابزارهای حمایتی فراهم شده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: هزار و 500 میلیارد تومان نیز یارانه سود تسهیلاتی است که دولت در نظر گرفته و در این خصوص سهمیه استان البرز در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز