خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

عدالت جنسیتی ایجاد فرصت‌های برابر برای همه است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۵۰

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: عدالت جنسیتی به معنی تساوی و تشابه نیست، بلکه ایجاد فرصت های برابر برای همه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه مرادیان مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در همایش" زن، انقلاب اسلامی، هویت بازیافته" که امروز در سالن استانداری برگزار شد، تصریح کرد: زنان امروز زنانی دگرگون هستند، زنانی که دیگر دستاویز و شئ و ابزار نیستند، زنانی که عظمت وجودی خودشان را دریافته اند و می‌خواهند با استفاده از این عظمت وجودی همپای مردان حرکت کنند.

وی در رابطه با ویژگی های زن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: الگوی زن انقلاب اسلامی ، خدیجه و فاطمه و زینب سلام الله علیها هستند ، زنی که با شعار نه شرقی و نه غربی وارد عرصه انقلاب شد و جهانی را به تحسین واداشت، زنی که نه میخواست برای بازکردن در خانه مجبور به تغییر صدای خود شود، ونه  ولنگار و بدون حریم در خیابان‌ها باشد.

مرادیان افزود: اگر تاریخ را ببینیم، مثلا در انقلاب الجزایر؛ زنی به نام جمیله بوپاشاء حضور دارد، او بعد از انقلاب اسلامی به ایران دعوت شد، لیکن ما در انقلاب اسلامی زنانی برتر از او داریم، زنانی چون خانم ها حسینی و آباد که کتاب زندگی خود را نوشتند و زنانی که در جمعه سیاه شهید شدند و در جنگ تحمیلی فرزند و پدر و برادر خود را به جبهه فرستادند و خود در پشت جبهه خدمات ارزنده ای ارائه کردند، که اگر این خدمات نبود ، جنگ به حال و روز آن زمان در نمی‌آمد و آن افتخارات رقم نمی‌خورد، این زن،  زنی با طرحی از الگوی سوم است.
 
گفتنی است الگوی سوم، نام کتابی است از دکتر  فرج الله هدایت نیا، که در رابطه با مسائل زنان تألیف شده است، این همایش با حضور مؤلف کتاب برای تبیین مباحث کتاب برگزار شد.

در پایان همایش نیز به اساتید و دانشجویان زن حافظ قرآن استان،  لوح سپاس و جوایزی اهداء شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز