خبرگزاری کار ایران

دومین همایش مدیریت سیلاب با رویکرد سیلاب های شهری در البرز

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۷۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، دومین همایش مدیریت و مهندسی سیلاب با رویکرد سیلاب های شهری را مقدمه مدیریت جامع استان البرز در این حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو ارتقایی امروز با اشاره به اهمیت برگزاری دومین همایش علمی-پژوهشی مدیریت و مهندسی سیلاب با رویکرد سیلاب های شهری، بیان کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی می تواند استان البرز را در مدیریت صحیح و اصولی، ارتقا دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، اظهار داشت: زمانی که به بحث سیلاب اشاره می شود، ذهن به سمت سیلابهای مهیب می رود در حالی‌که هر کدام از حوادث غیر مترقبه، ویژگی مشترک دارند.

وی با اهمیت دانستن اقدامات اساسی در پیشگیری از حوادث، خاطرنشان کرد: طبیعت کار خودش را می‌کند بنابراین مدیران استانی باید با مدیریت درست نسبت به ایمن سازی از عواقب جدی در این زمینه اقدام کنند.

ارتقایی ادامه داد: کنترل از مبدا آبخیز و آبریز تا مسیر رودخانه، قابل توجه بوده و جای تاسف است که در مسیر تهران به کرج و امتداد آن تا هشتگرد و نظر آباد، خیلی از آبراه های طبیعی با دخالت نادرست انسانی تبدیل به محلی برای عبور و مرور وسایل نقلیه، شده است که با اولین بارندگی در این مسیرها، خطرات جبران ناپذیری ایجاد خواهد شد.

وی به ضرورت طبیعی سازی رودخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: استفاده از تجارب جهانی در بحث مدیریت سیلاب یکی از مهمترین مسایلی است که می توان از آن کمک گرفت و مهم‌ترین بخش آن حذف دخالت عمرانی در مسیر رودخانه‌ها است.

ارتقایی با یادآوری اینکه طبیعت زیبا و نشاط آور اظهار داشت: با رها کردن طبیعت و عدم استفاده های غیر اصولی، کمتر دچار سیلاب و آسیب‌های طغیان رودخانه، خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به اقدامات مدیریت شهری کرج، اشاره کرد و گفت: شهرداری در زمینه پهنه بندی رودخانه ها و دره های کرج، تصمیماتی گرفته که لازم است به سرعت جمع بندی و اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز