خبرگزاری کار ایران

غلامعلی سفید تشریح کرد:

برخی فقط دنبال تخریب شورا، شهرداری و حیثت بین‌المللی یزد هستند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۰۲

رییس شورای‌شهر یزد گفت: در شگفتم از دوستانی که به جای ارزش‌بخشی به شهر یزد از آن برای تخریب شهرداری، شورا و حیثیت بین‌المللی یزد سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید در نشست علنی شورای‌شهر یزد با ارائه توضیحاتی درباره دریافت جایزه «شهر پایدار انرژی» توسط یزد اظهار داشت: بنیاد جهانی انرژی هر سال جایزه‌ای را به پاس فعالیت‌های زیست محیطی به موسسات مختلف هدیه می‌دهد که امسال برای اولین‌بار این هدیه به یزد به‌عنوان یک شهر، نه یک موسسه داده شد.

وی بیان داشت: نکته جالب توجه بنیاد انرژی، نحوه مواجهه نیاکان ما با کویر بود که با استفاده از فناوری قنات، مصالح بومی، گیاهان کم آب خواه و... تعامل خوبی با محیط زیست برقرار کردند.

سفید اظهار کرد: گروهی از کارشناسان بنیاد انرژی چند ماه گزارش تهیه‌شده توسط شهرداری‌یزد را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که یزد می‌تواند به‌عنوان نمادی از تعامل پیشینیان با محیط زیست مطرح شود.

 وی با اشاره به روند بررسی گزارش شهر یزد در بنیاد انرژی اظهار کرد: در این فرایند باید هزینه بررسی کارشناسان توسط همان نهادی که درخواست بررسی داده، پرداخت می‌شد.

سفید ادامه داد: هزینه بررسی گزارش شهر یزد حدود 150 میلیون تومان شد که بخشی از آن توسط شهرداری، بخشی توسط دفتر ریاست جمهوری و بخشی توسط استانداری یزد پرداخته شود.

رییس شورای‌شهر یزد در ادامه بیان کرد: بنیاد انرژی برنامه آتی شهر یزد برای حرکت در جهت انرژی پایدار را هم دریافت کرد که محورهای این برنامه شهر پیاده‌محور، توجه به فضای سبز و شهر خلاق است.

سفید با انتقاد از تخریب‌ها علیه شهرداری و شورای‌شهر یزد گفت: در شگفتم از دوستانی که علاقه‌مند به یزد هستند اما به جای آن‌که از فرصت به‌دست آمده برای ارزش‌بخشی به شهر یزد استفاده کنند از آن برای تخریب شهرداری، شورا و حیثیت بین‌المللی یزد سواستفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: چه فایده‌ای دارد که وقتی دنیا افتخاری را برای یزد ترسیم می‌کند به‌عنوان نقادی این حرکت را تضعیف کرده و بد بشماریم؟

سفید در پایان تاکید کرد: به‌نظرم بهتر است با ذره‌ای تفکر بیشتر، دنبال افتخارآفرینی برای مردم یزد و ارزش‌بخشی به تاریخ و اعتبار جهانی یزد باشیم.

روزهای گذشته پس از اهدای جایزه شهر پایدار انرژی به شهر یزد، برخی کانال‌های تلگرامی نسبت به این جایزه انتقاد کرده و آن را کم ارزش خوانده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز