خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) فارس خبرداد:

توزیع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۴۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از توزیع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در میان مددجویان کمیته امداد استان خبر داد.

محمد بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از اولویت‌های اساسی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)؛ توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های تحت پوشش بوده است و با تعامل بسیار خوب کمیته امداد استان با دستگاه های اجرایی بویژه بانک های استان و شهرستانها نیز استان فارس در زمینه جذب اعتبارت بانکی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه اشتغال در میان مددجویان توزیع شد و امسال کل اعتبارات اشتغال ۲۲۵ میلیارد تومان است که از ۱۵ میلیون تومان بانکی به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل‌کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: هر مددجو سرپرست خانوار بین ۵۰ تا ۱۵۰میلیون تومان و در برخی طرح‌های دانش بنیان از ۷۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی از این اعتبارات استفاده می کند، بدین صورت که در ابتدا ۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود و اگر سرپرست خانوار بتواند ۵ نفر به عنوان متقاضی کار را جذب و بیمه کند نیز به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

بذرافشان در ادامه افزود: تا به امروز ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در میان مددجویان کمیته امداد توزیع شده است و این درحالیست که اعتبار اشتغال در سال گذشته ۱۰۴ میلیارد تومان در ۱۲ ماهه سال گذشته بوده ولی در ۹ ماهه امسال فقط ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی تاکید کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) علاوه بر حمایت های مالی نیز خدمات آموزش رایگان، مشاوره و … را به خانواده های تحت پوشش ارائه می دهد و امروز مددجویان زیادی با استفاده از اعتبارات اشتغال و حمایت های کمیته امداد در صنایع مختلف گردشگری ، خدماتی ، صنایع دستی و صنعتی، کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بحث پنل های خورشیدی یکی از کارهای مهمی است که امداد فارس دنبال می کند، ۲۲۵ طرح وارد مدار شده است و یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی بحث پنل های خورشیدی است که کمک به تولید برق می کند و خانواده ها می توانند درآمد پایدار و سالم را از این طریق کسب کنند.

بذرافشان بیان کرد: کمیته امام خمینی لامرد در جذب مشارکتهای مردمی جزء ده شهرستانهای اول استان فارس است و در بحث اشتغال جزء  ۵ شهرستان اول استان است و ظرفیت های بسیار خوبی در شهرستان لامرد باتوجه به اعتقاد راسخ مردم متدین و ولایت مدار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سایت انرژی بر لامرد یک فرصت استثنایی برای اشتغال جوانان است و نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد و با تعامل بسیار خوبی که ایجاد شده از ظرفیت نیروهای نخبگان تحت پوشش کمیته امداد در این سایت استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در پایان گفت: مستمری خانواده ها در قانون برنامه ششم توسعه دو برابر شده است.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز