خبرگزاری کار ایران

بر اثر زلزله رخ داد؛

یک کشته و 56 مجروح بر اثر زلزله شب گذشته/تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های البرز و تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۳۷۱

در پی وقوع زلزله شب گذشته با مرکزیت شهرستان ملارد یک کشته و 56 مجروح برجای ماند.

 به گزارش ایلنا، ساعت 57 بامداد امروز زمین لرزه‌ای با قدرت 4.2 ریشتر ملارد در مرز استان تهران و البرز را لرزاند. پس از این زلزله بسیاری از مردم شهر تهران و کرج به خیابان‌ها رفته و شب را تا صبح در آنجا سپری کردند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه متخصصان زلزله نگران فعالیت گسل اشتهارد هستند، در مورد زمین لرزه بامداد امروز و شرایط آن گفت: جای هیچ نگرانی برای تهرانی‌ها نگرانی نیست. اگر اهالی کرج و ملارد احساس ترس می‌کنند و با خودرو از خانه خارج می‌شوند، خودرو را در جای امن مستقر کنند و از ایجاد ترافیک خودداری کنند.
 وی ادامه داد: روزانه در کشور بین 60 تا 70 زمین لرزه ثبت نمی‌شود، نمی‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد و ادعای مطرح شده صحیح نیست.
 نجار تاکید کرد: در جلسه متخصصان که عصر دیروز برگزار شد در مورد گسل اشتهارد ابراز نگرانی شده بود اما هیچ خطری گسل‌های تهران را تهدید نکرده و نگران گسل‌های پایتخت نیستیم.
  براساس اعلام اورژانس کشور در این زمین‌لرزه 56 نفر هنگام فرار از زلزله یا ترس ناشی از آن مجروح شده و یک مرد 58 ساله به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. 
 در پی وقوع زلزله شب گذشته تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های قدس، چهاردانگه، بهارستان، رباط کریم، شهریار و ملارد که امتحان نهایی نداشته باشند، امروزچهارشنبه تعطیل است.
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز