خبرگزاری کار ایران

امیری خبر داد:

رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی همدان در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۸۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان طی نشست خبری گزارشی از عملکرد این معاونت در حادثه زلزله کرمانشاه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، جلال‌الدین امیری با اشاره به عملکرد سریع و به موقع تیم‌های اعزامی به مناطق زلزله زده بیان کرد: از آنجایی که استان همدان از جمله استان‌های معین برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده بود حسب درخواست مسئولان در کرمانشاه در اولین روز پس از زلزله نخستین تیم را به منطقه اعزام کردیم.

وی تصریح کرد: تیم بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اولین تیم اعزامی میان سایر دانشگاه‌های کشور بود که به این مناطق اعزام می‌شد 

امیری خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع و موثر تیم‌های اعزامی به مناطق زلزله‌زده، دانشگاه علوم پزشکی همدان رتبه دوم را در کمک رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه میان سایر دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

در ادامه این نشست محمد ربیعی یگانه مدیر گروه بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیحاتی درباره فعالیت‌های صورت گرفته توسط تیم‌های اعزامی به مناطق زلزله‌زده ارائه کرد.

یگانه ضمن اشاره به نحوه کمک رسانی به این مناطق گفت: روز نخست پس از وقوع زلزله اولین تیم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان شامل ۲ کارشناس بهداشت محیط٬ یک پزشک٬ یک ماما و یک نفر کارشناس بیماری‌ها به این مناطق اعزام شدند همچنین ۵هزار قوطی شیرخشک٬ ۱۰ هزار دوز واکسن توام و ۱۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا نیز به این مناطق فرستاده شدند.

وی علاوه بر این٬ به انجام اقداماتی نظیر سم‌پاشی محیط٬ راه‌اندازی و نظارت بر چشمه‌های دستشویی٬ نظارت بر بهداشت آب و غذا و سایر اقدامات بهداشتی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره کرد.

حمید رنجبران مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز توضیحاتی در زمینه خدمات بهداشت روان که توسط این معاونت به زلزله‌زدگان ارائه شد بیان کرد.

رنجبران از اعزام ۴ تیم ۲ نفره روانشناس به مناطق زلزله‌زده و ارائه خدمات و آموزش‌های مدیریت خشم٬ بحران مرگ و سوگ خبر داد و افزود: متخصصان بهداشت روان این معاونت همچنین خدماتی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه و همراهان آنان که در بیمارستان‌های شهر همدان بستری بودند ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز