خبرگزاری کار ایران

مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

قرارداد ترکمنچای در جریان فرودگاه قزوین تکرار شد/ ویرانه ای را تحویل گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۸۲۷

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای شهر قزوین در جریان بررسی لایحه مربوط به فرودگاه گفت:اعضای محترم شورا و اهالی رسانه ببینید که ما چه ویرانه ای را تحویل گرفتیم؟! این وضعیت معاملات و قراردادهای ماست؛ این وضعیت پلها، وضعیت شهر و گره ترافیکی ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی عبدالرزاقی رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی شورای شهر در خصوص فرودگاه قزوین افزود: قرارداد ترکمنچای بسته ایم و از هول حلیم به داخل دیگ افتاده‌ایم.

می‌دانید چه اتفاقی رخ داده؟ شهرداری گفته است حدود 21 میلیارد تومان پول طلب داریم و زنده می‌شود، نه تنها آن پول زنده نشده که 3  میلیارد تومان نیز از دست داده ایم.

وی تصریح کرد:شهرداری بیش از 3 میلیارد تومان در فرودگاه طی سال 93 هزینه کرده و اگر این مبلغ را به روز محاسبه کنیم، به 5 میلیارد تومان می‌رسد، قطعا هزینه های پرسنلی این مجموعه نزدیک به یکصد و 70 هکتاری نیز باید محاسبه شود.

عبدالرزاقی خاطر نشان کرد:باید پیگیری کنیم که سه_چهار میلیاردی که هزینه کردیم، به شهرداری برگردد.

وی در انتقاد به احداث پل سید حسن نصرالله گفت: صبح ها از پل مقابل سرتک که به میدان سید حسن نصراله می رویم، بیش از 20 تا 30 دقیقه باید در ترافیک بمانیم.این وضعیت شهری که ما تحویل گرفتیم، نزدیک 600 میلیارد تومان بدهی داریم.

عضو شورای شهر قزوین با ابراز تاسف از آنچه در گذشته رخ داده ادامه داد: امروز به قول آقای حق شناس عضو محترم شورا نشسته ایم و میگوییم: دو_سه میلیارد تومان هزینه شده و بعیده است دوباره بدست بیاوریم و نمی‌شود کاری کرد.

عبدالرزاقی خاطر نشان کرد:در حوزه های دیگر نیز همین اتفاق رخ داده، ساختمانی را به اسم ساختمان شهرداری ساختند و برای تغییر نمای آن در مقطعی، میلیاردها تومان هزینه به شهرداری تحمیل شده، فقط به خاطر اختلاف سلیقه برخی عزیزان که نمای این ساختمان معماری ایرانی_اسلامی هست؟ یا خیر؟

وی ادامه داد:بروید در شهر ببینید چه اتفاقی رخ داده؟! پل نادری برای شهر قزوین چه کاربردی دارد؟ جز اینکه ما را زودتر به گره ترافیکی می‌رساند.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین در خصوص کمربندی امام رضا گفت:بیش از 200 میلیارد تومان برای پل امام رضا(ع) هزینه شده، اما چه اتفاقی را در شهر رقم زده؟ پلی که نزدیک تنها سه متر برای مردم قزوین حق خیابان اضافه کرده است. یا ببینید در پل قدس چه خبر است؟!

وی خطاب به رییس شورا که از پروژه های ترافیکی گذشته دفاع می کرد ادامه داد: آقای داوودی من کارشناس ترافیک نیستم اما باید بگویم چند عیب در پل سید حسن نصراله وجود دارد، شیب پل غیراستاندارد است، کارشناس بیاورید تا بگوید، قسمت خروج از پل، پیچ نامناسب دارد و در این نقطه کشته داده ایم.وقتی می آییم خیابان پرتردد دانشگاه را می بندیم، بعد وارد میدان سرداران می شویم، سرریز ترافیکی خیابان دانشگاه وارد میدان های سرداران و سیدحسن نصراله می شود و ترافیک در این دو میدان ایجاد می شود، آدم عامی را به میدان سرداران ببرید، متوجه می شود این پل نباید از غرب به شرق احداث می شد، بلکه باید از شمال به جنوب و وبرعکس ساخته می شد.

وی در پایان خواستار بهره مندی از توان مشاور حقوقی برای  شورای اسلامی شهر شد و تصریح کرد: ما نمایندگان مردم قزوین در شورای اسلامی شهر هستیم، آزادیم و می توانیم در هر حوزه مربوط به مدیریت شهری اظهار نظر کنیم. بنده می‌توانم در حوزه ترافیک، شهرسازی، مبلمان شهری، عمرانی، فضای سبز و تمامی بخشها اظهار نظر داشته باشم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز