خبرگزاری کار ایران

هاشم نژاد خبر داد:

برگزاری سمینار مدیریت بحران در حوادث شهری با میزبانی کرج

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۱۰

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرج گفت: به‌منظور آمادگی بیشتر امدادگران، سمینار مدیریت بحران در حوادث شهری برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، سید فتح الله هاشم نژاد عصر پنجشنبه در سمینار مدیریت بحران در حوادث شهری که در سالن اجتماعات آسایشگاه خیریه کهریزک محمدشهر برگزار شد با بیان اینکه حوادث شهری مهمترین موضوعی است که باید مورد برنامه ریزی قرارگیرد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می کند که با برگزاری سمینار ها، کلاس های آموزش و غیره امدادگرانی آموزش دیده و آماده در مقابل حوادث آموزش دهد.

وی با اشاره به اینکه این سمینار با همکاری آتش نشانی، شورای شهر، شهرداری و خانه هلال محمد شهر و جمعیت هلال احمر شهرستان کرج برگزار شد، تاکید کرد: آموزش مفاهیم و مدیریت بحران برای امدادگران و آتش نشانان حاضر در همایش و افزایش تاب آوری شهروندان محمدشهری از مهمترین اهداف این همایش هستند.

هاشم نژاد با بیان اینکه آشنایی با مخاطرات استان البرز، مدیریت بحران، فرآیند جستجوی نجات در حوادث از دیگر اهداف این همایش هستند، خاطرنشان کرد: امید داریم بتوانیم با فراگیری آموزش در عملیات های امدادی با هماهنگی و آمادگی بیشتری اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زمین لرزه هایی که در بخش های مشکین دشت، فردیس و کرج اتفاق افتاده است به لزوم ایجاد آمادگی سازمان های امداد رسان تاکید کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری این سمینار افزایش تاب آوری در مقابل بحران است.

رئیس جمعیت هلال احمر کرج با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی در میان مردم آشفتگی به وجود می آید، تاکید کرد: در این هنگام نیرو های امداد رسان باید باهم هماهنگی داشته باشند.

وی با تاکید به لزوم مدیریت یکپارچه، گفت: اگر سازمان های امداد رسان با یکدیگر همبستگی نداشته باشند، قطعا موفق نخواهیم بود.

هاشم نژاد با اشاره به لزوم تجهیز نیروهای امدادرسان، خاطرنشان کرد: مدیریت، تجهیزات و آموزش مهمترین مسائلی هستند که باید در هنگام رخداد بکار گرفته شوند تا امدادرسانی موفقیت آمیز باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات امداد باید به موقع و مناسب انجام شود، بیان کرد: امید داریم با ارتقاء سطح امدادرسانی، بتوانیم پاسخگوی مناسبی در مقابل حوادث باشیم.

گفتنی است که در این همایش بیش از یکصد نفر از آتش نشان و امدادگران محمدشهری حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز