خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه شرکت‌های جوانه مطرح کرد:

تلاش در جهت رفع وابستگی به واردات بذر قارچ و ماشین‌آلات تولید صنعتی کمپوست

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۰۱

مدیرمجموعه شرکت‌های جوانه گفت: تلاش می‌کنیم وابستگی به واردات بذر قارچ و ماشین آلات تولید صنعتی کمپوست در کشور را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایلنا از قزوین، مهدی رجبی مدیر مجموعه شرکت‌های جوانه(کشت و صنعت قارچ رامند مجار) در قزوین در نشست خبری که در این مجموعه برگزار شد، با اشاره به انتقال دانش فنی تولید بذر و ساخت تجهیزات و ماشین آلات تولید کمپوست در این مجموعه گفت: تولید بذر کمپوست برای قارچ صرفاً در انحصار ۴ کشور دنیاست که ما موفق شدیم دانش فنی تولید آن را از ایتالیا به ایران منتقل کنیم. مجموعه تولید بذر ما با تولید سالیانه سه و نیم میلیون لیتر پنجمین واحد در دنیا و اولین در خاورمیانه‌ است.

وی ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعت قارچ و کمپوست را از دیگر کارهای صورت گرفته در این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته ماشین آلات و تجهیزات این صنعت را از هلند وارد می‌کردیم که هم بهای زیادی باید پرداخت می کردیم و هم موجب خروج ارز از کشور می شد ، به دلیل تحریم ها و مشکلات بانکی به وجود آمده برای انتقال وجوه نیز با مشکل مواجه بودیم. مجموعه جوانه با مذاکراتى که با شرکت آل‌پی ایتالیا داشت موفق شد که به صورت مشارکتی کارخانه ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت قارچ را تحت لیسانس آنها و بانام آل‌پی ایران در کشور احداث کند.

مدیر مجموعه شرکت های جوانه با اشاره به اینکه این مجموعه برج ٣ سال آینده افتتاح خواهد شد اضافه کرد: سوله ای به مساحت ٤ هزار متر برای این کار تدارک دیده شده است که با راه اندازی آن ٩٠ نفر نیروی متخصص و غیر متخصص مشغول به کار می شوند. همچنین تاکنون از کشور روسیه برای ساخت دو دستگاه سفارش ساخت داشته ایم که هر کدام از آنها بیست و پنج درصد پایین‌تَر از قیمت اروپا عرضه خواهند شد.

رجبی با اشاره به آلودگی زیستی کود مرغی گوشتی در دشت قزوین که در گذشته منجر به بیماری های زیادی‌من جمله آنفولانزای مرغی می‌شد، افزود: ما با راه‌اندازی واحد کمپوست‌سازی در منطقه توانستیم کمک شایانی به مسئله محیط زیست استان کنیم از آن رو که سالیانه ۴۵هزار تن کُلَش گندم و جو که در گذشته غیرقابل مصرف بود و موجب آتش سوزی در دشت قزوین می شد و همچنین بیش از ۳۲هزار تن کودمرغی غیرقابل مصرف در کشاورزی را برای تولید کمپوست به کار ببریم و این مقدار استفاده به حدی رسیده که علاوه بر خرید از منطقه نیاز خود را از سایر شهرهای کشور تامین می کنیم.

وی اضافه کرد: از تولید سالیانه ٤٨٠ هزار تن کمپوست کل کشور سهم ما ١٠٠ هزار تن و حدود ٢٣ درصد است.

مدیر مجموعه شرکت های جوانه به راه اندازی واحد کمپوست فاز سه (میسلیوم دوانی شده) ظرف ١٨ ماه آینده اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی این واحد ٨٠ هزار تنی ضمن کوتاه شدن پروسه تولید قارچ و افزایش برداشت ٦ دوره سالیانه به نه دوره، بحث اقتصاد مقاومتی و سرمایه ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان را محقق خواهیم کرد. ما برای راه اندازی این فاز نیاز به سرمایه گذاری۶۰میلیارد تومانی داریم که برای دریافت٢٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه‌ی ملی تقاضا تسهیلات کرده ایم، از آن رو که این مجموعه برای ۱۰۰نفر به طور مستقیم و ۳۰۰۰نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

رجبی در پایان ضمن قدردانی از استانداران گذشته قزوین افزود: از مجموعه مدیران استانی و آقای زاهدی، استاندار فعلی قزوین که انسانی خوش فکر و کاردان است و با تمام انرژی به بهبود وضعیت استان و فعالین اقتصادی می پردازد کمال تشکر را دارم.

در سال ۹۴نیز از این واحد صنعتی در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان تجلیل شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز