خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان خبرداد:

وجود 2 هزار و 769 موقوفه در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۸۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود ۲ هزار و ۷۶۹ موقوفه با ۲۹ هزار و ۶۹۸ رقبه در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی جنتی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان  امروز (27 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: وقف ریشه تاریخی قدیمی دارد و در ایران باستان مردم هدایایی به آتشکده ها وقف می‌کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام اولین واقف در جهان اسلام است، گفت: پس از ایشان ائمه معصوم هم در زمینه وقف کارهای بسیاری انجام دادند.

وی با اشاره به دهه وقف از (25 آبان تا 2 آذر) خاطرنشان کرد: به همین منظور برنامه های متعددی در استان پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان از اجرای همایش یاوران وقف در بین واقفین خبر داد و گفت: دیدار با ائمه جمعه و استاندار زنجان و برگزاری نمایشگاهی از عملکرد اوقاف و امور خیریه با عنوان همه واقف باشیم در امامزاده ابراهیم زنجان از دیگر برنامه های این هفته است.

این مقام مسئول اقدامات اوقاف و امور خیریه را حول سه‌محور برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح‌های آرامش بهاری، طرح یاس نبوی، طرح نشاط معنوی و طرح ضیافت الهی در امامزداگان استان و اجرای امینانه موقوفات عنوان کرد.

حجت الاسلام جنتی تعداد موقوفات استان را 2 هزار 769 موقوفه عنوان کرد و افزود: 29 هزار و 698 رقبه به صورت متصرفی و غیرمتصرفی وجود دارد.

وی در ادامه تعداد موقوفات جدید امسال را 6 موقوفه عنوان کرد و گفت: 2 درصد از موقوفات را مباحث قرآنی تشکیل داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز