خبرگزاری کار ایران

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

رشد ۲.۷ برابری جمعیت استان زنجان در ۶۰ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۲۹

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ جمعیت استان زنجان بیش از ۲.۷ برابر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین امیدمقدم، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی دوره 60 ساله جمعیت استان زنجان بیش از 2.7 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط رشد سالانه جمعیت طی این دوره 1.69 درصد بوده است،ادامه داد: در این مدت جمعیت شهری حدود 15.1 برابر شده است و جمعیت روستایی ثابت مانده است.

به گفته امیدمقدم رشد سالانه جمعیت در جامعه شهری استان در فاصله این سال ها معادل 4.63 درصد و در جامعه روستایی 0.04 درصد بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد خانوارهای استان در طی این بازه زمانی از 84 هزار خانوار به 322 هزار خانوار رسیده است خواند و گفت: طی این مدت تعداد خانوارهای شهری بیش از 21.1 برابر و تعداد خانوارهای روستایی 1.4 برابر شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ادامه داد: متوسط تعداد خانوار طی این دوره با نوساناتی همراه بود و بررسی ها نشان می دهد که پس از به اوج رسیدن تعداد افراد خانوار در سال 75 روند کاهشی این شاخص از سال 85 آغاز شده است تا اینکه در سال گذشته به تعداد 3.3 نفر در هر خانوار رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان شهرنشینی در استان زنجان طی دوره 35 تا 95 بیش از 5.5 برابر شده است، افزود: شاخص تغییرات این نسبت در تمام دوره 55.1 درصد بوده است و تغییرات آن در دوره های 85 تا 90 و 90 تا 95 به ترتیب با 3.3 و 3.9 درصد کمتر از سایر دوره ها بوده است.

امیدمقدم میزان شهرنشینی و تغییرات آن در سال گذشته را 67.3 درصد اعلام کرد و گفت: نسبت جنسی جمعیت استان در سال گذشته 102 است که این رقم در سال 45 درحدود 107 بود.

وی به ترکیب سنی جمعیت استان طی دوره 60 ساله و تغییرات ان اشاره کرد و افزود: روند نزولی سهم جمعیت کمتر از 15 سال از سال 65 شروع شد و در سال 95 به 23.92 درصد رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درصد جمعیت بازه سنی 15تا64 سال از 48.9درصد به 70 درصد و در بازه سنی 65 سال به بالا از 3.4 درصد به 6.7 درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز