خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان :

اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۹۹۰

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان از اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان امروز(22 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از (20 آبان تا 2 آذر) به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه خانواده ها به موضوع کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: در خانواده هایی که والدین به موضوع کتابخوانی توجه می کنند، فرزندان هم به کتاب علاقمند می شوند.

این مقام مسئول به نقش مدارس در موضوع کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دومین بستر برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی مدارس هستند که می توانند در راستای توسعه کتابخوانی نقش آفرینی کنند.

نیک بخش با یادآوری اینکه در عصر حاضر قدرت کشورها برمبنای علم و دانش آن کشور مورد سنجش قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته شاهد توسعه علم و دانش هستیم از اینرو برای حرکت به سمت کشوری توسعه یافته بایستی به موضوع مطالعه و کتابخوانی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشمندان هسته ای چون شهید شهریاری ایران را به یکی از قطب های علمی در جهان تبدیل کرده است؛ افزود: همین مساله باعث شد تا قدرت های جهان با ایران پای مذاکره بنشینند.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 300 عنوان برنامه در سطح استان اجرا می شود که از آن جمله می توان به مراسم تقدیر از کتابداران و فعالان کتاب در 30 آبان امسال در زنجان اشاره کرد.

وی با اشاره به مراسم دیدار کتابداران با مقامات استانی و شهرستانی تصریح کرد: دیدارکتابداران با بیماران خاص و اهدای کتاب به آنان، اجرای طرح هر دانش آموز یک کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب به تعداد 20 مورد، برگزاری نشست کتابخوان به تعداد هشت مورد، استفاده از ظرفیت شبکه و پویش فضای مجازی، عضویت رایگان در کتابخانه های استان در روز 22 آبان، اجرای برنامه های قصه گوییب و کتابخوانی ویژه کودکان و بازدید گروه های دانش آموزی و دانشجویی از کتابخانه های استان از دیگر برنامه های این هفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین مناسبت نشست ویژه سالمندان در سرای سالمندان و حضور کتابرسان های سیار در سطح شهر اجرا می شود.

برگزاری دوره های مادران قصه گو، برگزاری زنگ انشا در کتابخانه مدارس، معرفی کتاب در مدارس، حضور کتابداران در صدا و سیمای مرکز نجان و برگزاری برنامه های فرهنگی با مخاطبین کم بینا و نابینا از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز