خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبرداد:

بارش باران ، رعد و برق و باد شدید در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۰۷۲

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از بارش باران ، رعد و برق و باد شدید در این استان خبرداد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای در استان فراهم است. 
 
ملاشاهی افزود: تمرکز بارش‌ها در نواحی مرکزی استان ( بزمان و خاش تا زاهدان) انتظار می‌رود و لغزندگی جاده‌ای و احتمال پر آب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.
 
وی گفت: با تشدید جریانات شمالی دوشنبه تا صبح چهارشنبه، در زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و مرز شرقی ( میرجاوه تا سراوان) و نوارغربی ( شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.این شرایط با شدت کمتر در سایر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 این کارشناس هواشناسی ادامه داد: دمای هوا از دوشنبه تا اوایل هفته آینده حدود 4 تا 7 درجه در سطح استان کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر مرکزی استان احتمال رخداد دمای کمینه حدود 0 تا 2- وجود دارد.

وی توصیه کرد: از اسکان و تردد درحاشیه مسیل‌ها، ارتفاعات و ساختمان‌های فرسوده خودداری شود. گلخانه داران اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات به عمل آورند.جهت تامین و توزیع منابع انرژی نظیر نفت وگاز اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز