خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش تولید شیر صورت گرفت؛

اجرای اولین طرح اصلاح نژاد بزهای بومی با نژاد آلپاین در شهرستان لامرد

اولین طرح اصلاح نژاد بزهای بومی با نژاد آلپاین در شهرستان لامرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حسینی فرماندار لامرد، فانی مدیر جهاد کشاورزی و قائدی فرد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شادی بخشدار علامرودشت از طرح اصلاح نژاد بز بومی بازدید کردند.

فرماندار لامرد با تشکر از زارعی برای سرمایه‌گذاری در زمینه دامداری و توسعه اشتغال روستایی، گفت: شهرستان لامرد دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه دامداری است که باید تلاش کنیم  که طرح های دامداری با هدف حمایت از اشتغال زایی و افزایش تولید و بهره وری با اهمیت به ارتقاء سلامت مردم اجرا شود.

حسینی افزود: روش‌های نوین پرورش و اصلاح نژاد بزهای بومی یکی از راه های افزایش تولید و بهره وری با هدف افزایش درآمد دامداران روستایی است که دولت باید با ترغیب و ارائه اینگونه طرح ها به روستاییان ؛زمینه اشتغال بیشتری را فراهم نماید.

۱۴۰ راس از بزهای بومی در طرح اصلاح نژاد قرار گرفتند که طرح آمیخته‌گری بزهای بومی با نژاد پرتولید خارجی آلپاین انجام می شود.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی،  طرح اصلاح نژاد بز بومی با نژاد خارجی با هدف افزایش تولید شیر بزها و  توسعه نژادهای چند قلوزا  انجام می شود.

اعتبار این طرح معادل ۱۰۰ میلیون تومان آورده سرمایه گذار و ۱۰۰ میلیون هم تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید تامین می شود.

همچنین این طرح به عنوان اولین طرح اصلاح نژاد بزهای بومی در شهرستان لامرد است که در در روستای روگیر محمد تقی بخش علامرودشت این شهرستان اجرا می شود. 

کد خبر : ۵۴۹۶۷۶