خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

گردش اقتصادی بازار صنایع دستی در اردبیل تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۱۹۳

معاون‌صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با افزودن رشته‌های جدید به رشته های فعال صنایع دستی در سطح استان و آموزش و ترویج آنها سعی داریم گردش اقتصادی بازار صنایع دستی را تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا دباغ عبداللهی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کیفیت تولیدات هنرجویان دوره اول مینای نقاشی در سطحی است که برای فروش می تواند روانه بازار شود.

دباغ عبداللهی یادآور شد: در دو سال گذشته و در راستای سیاست ایجاد تنوع در صنایع دستی استان این رشته پس از قلمزنی روی فلز و گوهر شناسی سومین رشته ای است که برای آموزش آن برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: میناسازی عبارت است از نقاشی و تزیین فلزات مختلف از قبیل طلا، نقره، مس، برنز، برنج، آهن و فولاد با رنگ های لعابی که در حرارت پخته و ثابت می شود.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: مینا ماده ای است از لعاب، شیشه ای و شفاف که آن را روی کاشی و فلزات برای نقش و نگار به کار می برند و ترکیبی است از لاجورد و طلا و... که با رنگ های لعابدار مخصوص نقاشی و تزیین شده و این رنگ ها بر روی آن در درجات بسیار زیاد حرارت ثابت می شوند.

به گفته دباغ عبداللهی 19 رشته صنایع دستی در مرکز آموزش صنایع دستی اردبیل زیر نظر معاونت صنایع دستی استان دایر بوده و و سالانه بیش از هزار و 500 نفر را در مقاطع مقدماتی، تکمیلی و به آموزی آموزش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز