خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه مطبوعات استان خبرداد:

سوگواره منطقه‌ای «اربعین در آینه‌ رسانه» در ایلام برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۸۷۸

رئیس خانه مطبوعات استان از برگزاری نخستین سوگواره منطقه‌ای با حضور صحاب رسانه‌ استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان با عنوان «اربعین در آینه رسانه» به میزبانی ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا، «عبدالحمید کرمی» اظهار کرد: استان ایلام به ‌عنوان دروازه عتبات عالیات امروز قدمگاه زوار حسینی برای تردد از مرز بین‌المللی مهران و زیارت عتبات عالیات مورد توجه عموم مردم ایران اسلامی است . 

وی با بیان اینکه رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، نوشتاری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی نقش مهمی در انعکاس این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور و جهان دارند، افزود: بحث اربعین حسینی فرصت تاریخی است که خداوند متعال به استان ایلام ارزانی داشته است و مشمول حال همه شده و امید است که به ‌عنوان اصحاب رسانه استان بتوانیم دین و وظیفه تاریخی خود را به ‌خوبی ادا کنیم . 

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام با اشاره به اینکه عشق و شور اربعین حسینی قابل توصیف نیست، اضافه کرد: استان ایلام مرز اصلی به‌ عنوان ورود به عتبات عالیات است، استان ایلام به خاطر پشتوانه اعتقادی و فرهنگی که مردم این استان دارند امروز مورد توجه زائران حسینی است، امید است از این فرصت تاریخی بهره کافی را ببریم . 

کرمی با اشاره به اینکه در راستای این امر مهم باید تا جایی که بتوانیم پیوست فرهنگی اربعین را مدنظر داشته باشیم، تصریح کرد: معتقدیم هر اقدامی که با پیوست رسانه‌ای و فرهنگی همراه نباشد به‌طور قطع کار ناقصی خواهد بود و خانه مطبوعات استان چند سالی است که دغدغه این موضوع را داشته و برنامه‌هایی در این زمینه اجرا کرده است . 

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام به تردد بیش از 2 میلیون نفر زائر اربعین حسینی از مرز مهران در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امروز به برکت اربعین حسینی بسیاری از زیرساخت‌های استان آماده ‌شده و حرکت توسعه‌ای خوبی در استان ایجاد شده که با توجه به عمق محرومیت‌های این استان، کافی نیست و انتظار می‌رود تا پایان 97 جاده اصلی ایلام به مهران به‌طور کامل 4 بانده شود . 

وی ادامه داد: تعاملات خوبی با اصحاب رسانه استان در سال‌های گذشته انجام شده و امسال در نظر داریم که حضور پررنگ‌تری و پرثمرتری داشته باشیم و استان ایلام در سال جاری میزبان برگزاری نخستین سوگواره منطقه‌ای اربعین در آینه رسانه ویژه استان‌های میزبان زوار حسینی در این ایام است . 

رئیس خانه مطبوعات ایلام یادآور شد: فراخوان این سوگواره آماده ‌شده و عموم خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای خبرگزاری‌ها، مطبوعات محلی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان می‌توانند با ارسال اثر در این سوگواره شرکت و نسبت به ارسال آثار خود در بخش‌های مقاله، سرمقاله، یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه و گفتگو، تیر، عکس و طرح اقدام کنند . 

کرمی موضوعات این سوگواره را اربعین و امنیت و توسعه پایدار منطقه، اربعین، عزت طلبی و آزادی‌خواهی، اربعین و انسجام اسلامی، اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت و اربعین و گردشگری مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: آثار ارسالی خبرنگاران باید در رسانه‌ها منتشر و مربوط به دوره زمانی اول مهرماه 95 تا آذرماه 96 بوده و آیین اختتامیه این سوگواره و تجلیل از برگزیدگان در دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز