خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان مطرح شد؛

شطرنج جایگزین قلیان در بوستان‌های شهر شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۴۹۷

جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با موضوع بررسی طرح بوستان شطرنج تشکیل شد.

به گزارش ایلنا این جلسه با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان و یکی از اعضای هیئت رئیسه شطرنج استان٬ با موضوع طرح احداث بوستان شطرنج به هدف فراگیر شدن تفریح‌های فرهنگی و آموزش تفکر صحیح به افراد برگزار شد.

احمدعلی بابایی رئیس هیات شطرنج استان همدان با اشاره به دستاوردهای شهر همدان در مسابقات شطرنج گفت:خوشبختانه شطرنج همدان در سال‌های اخیر حرکت روبه رشدی داشته‌است به نحوی که ۱۰ روز پیش در مسابقات مدارس جهان در کشور چین٬ همدان موفق به دریافت دو مدال برنز شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی ابن‌سینا در شهر همدان با حضور ۱۵ کشور جهان و همچنین کسب مقام نایب قهرمانی دوسال پیش در مسابقات لیگ برتر شطرنج توسط شطرنج‌بازان  همدانی از دیگر افتخارات استان در این رشته ورزشی است.

بابایی تصریح کرد: ایده احداث بوستان شطرنج از جلسه‌ای با معاون سیاسی استاندار همدان آغاز شد ما پیشنهاد دادیم در بوستان‌های شهر خانه‌های شطرنج احداث شوند زیرا متاسفانه  خلأ تفکر صحیح٬ اندیشه٬ صبر و شکیبایی به شدت در میان مردم احساس می‌شود.

او در ادامه این بحث گفت:. در برخوردهای اجتماعی شاهد کم‌رنگ شدن نقش اندیشه و صبر هستیم و با کوچکترین چالش٬ شروع به مشاجره می‌کنیم. حال آنکه اگر به افراد بیاموزیم بتوانند صحیح بیاندیشند٬ بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

بابایی یادآور شد: آموزش شطرنج و فراگیر کردن این ورزش می‌تواند با نهادینه کردن قدرت تفکر٬ گره‌گشایی از مسائل٬ صبر و حوصله و... بسیاری از مشکلات امروز میان افراد جامعه را حل کند.

رییس هیات شطرنج استان همدان با اشاره به نبود تفریحات سالم در اماکن گردشگری و بوستان‌ها برای جوانان گفت: وجود نداشتن فضاهای تفریحی در بوستان‌ها یا برای مثال منطقه تفریحی گنج‌نامه باعث شده است بسیاری از جوانان به کشیدن قلیان که به راحتی در این فضاها در دسترس است٬ روی بیاورند. ما می‌توانیم با فراهم آوردن زمینه تفریحات سالم مانند شطرنج٬ این گونه تفریحات را جایگزین مواد مخدر و قلیان‌٬که یکی از معضلات امروز شهر هستند٬ کنیم.

احمد علی بابایی بیان کرد: ما می‌توانیم با فراهم آوردن میزهای شطرنج و ایجاد بوستان‌ها و خانه‌های شطرنج٬ بازوی اجرایی شورای شهر در راستای سالم سازی فضاها و پارک‌های شهری باشیم.

در ادامه این جلسه طرح ویژه احداث بوستان شطرنج در مجاورت پارک ارم بررسی شد که طی این طرح احداث بوستانی با محوریت ورزش شطرنج٬ مطالعه کتب و... مطرح شد که در این بوستان میزهای شطرنج تعبیه شده و مهره‌های شطرنج به‌طور رایگان به افراد متقاضی کرایه داده شود. همچنین دارای فضای مطالعه و استعمال دخانیات در آن ممنوع باشد.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز ضمن استقبال از طرح٬ با ارائه پیشنهادات و انتظارات خود از این طرح تصمیم‌گیری نهایی در خصوص  نحوه اجرا و محل دقیق این بوستان را به جلسات بعدی موکول کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز