خبرگزاری کار ایران

حضور وزیر علی ربیعی در جمع مسئولان حوزه ترشیز خراسان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۷۲

وزیر کار در حاشیه سفر به کاشمر عنوان کرد: تصمیم گیری‌های خوبی در حوزه‌های اشتغال، گردشگری ، حوزه ICT و اجتماعی انجام شد.

به گزارش ایلنا از کاشمر ، علی ربیعی در جمع خبرنگاران افزود: کشمش و انگور منطقه صادارت بسیار خوبی داشته است.

ربیعی آب را از مشکلات پیش روی کشاورزی در منطقه دانست و اظهار کرد: کمک‌هایی درباره کشمش و انگور منطقه از قبیل بسته‌بندی و کمک به نهادهایی که بدون‌واسطه بتوانند صادرات انجام دهند خواهیم داشت.

وی با بیان رشد خوب زعفران در منطقه عنوان کرد: برای گسترش کشت محصولات کمک‌های لازم را  خواهیم کرد و به‌رغم کمبود آب اما زعفران سازگاری خوبی با منطقه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:روی صنایع جانبی و تکمیلی محصول زعفران تصمیم گیری‌هایی شده تا از محل منابع صندوق توسعه ملی برای روستاها و شهرهای زیر  10 هزار نفر و از محل تسهیلاتی که از 20 هزار میلیارد تومان است بتوانیم کمک کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب و با توجه به اینکه کاشمر در جای خوبی قرار گرفته می‌توان با انجام اقدامات لازم سالانه پذیرای 8 میلیون زائر بود و می‌توان وضعیت گردشگری را از آنچه که اکنون هست ارتقا دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اگر حتی افرادی که از این منطقه عبور می‌کنند یک شب استقرار داشته باشند می‌توانند چهره شهر را در مشاغل خدماتی دگرگون کنند، به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های ICT شهرستان کاشمر اشاره کرد و افزود: مطالعات اولیه در این‌باره صورت گرفته و اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه نساجی تکمیل شود خواهد توانست 200 نفر از نیروهای بیکار منطقه را به کارگیری کند.

ربیعی اظهار کرد: در حوزه درمانی مقرر شد در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن اگر درمانگاه تامین اجتماعی فعالیت دارد ارتقاء پیدا کند.

وی همچنین با اعلام اینکه برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در یکی دیگر از شهرستان‌ها پیش‌بینی بودجه در سال 97 خواهیم داشت و کارهای تهیه نقشه را امسال انجام می‌دهیم، گفت: مقرر شد سازمان بهزیستی از مراکزی که در حوزه کودکان و سالمندان فعالیت دارند حمایت‌هایی را برای کیفیت بخشی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز