خبرگزاری کار ایران

در جشنواره خوشنویسی محیط‌زیست همدان مطرح شد:

هنر می‌تواند ابزاری برای آگاهی‌بخشی در راه حفاظت از محیط‌زیست باشد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۶۴

جشنواره خوشنویسی محیط زیست استان همدان با حضور مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست استان و اساتید برجسته هنر خوشنویسی با اعلام اسامی برندگان رشته‌های مختلف این هنر پایان یافت.

به گزارش ایلنا، در این مراسم محمدرضا محمدی٬ مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از اساتید مدعو حوزه خوشنویسی و همچنین مسئولان حاضر در مراسم گفت: همان‌گونه که بر کسی پوشیده نیست امروزه در حوزه محیط‌زیست با خطرات و بحران‌های متعددی مواجه هستیم و در راستای آگاهی بخشی به افراد جامعه برای کاهش این خطرات باید از ابزارهای متعددی بهره ببریم. یکی از این ابزارها که نقش مهمی در این زمینه دارد، هنر است.

وی افزود: زبان هنر به علت تأثیرگذاری عمیق‌تر از سایر ابزارها مهم‌تر است به همین علت تلاش کردیم تا از این ابزار در راه حفاظت از محیط زیست به درستی بهره‌مند شویم.

محمدی بیان کرد: سال گذشته سعی کردیم با برگزاری جشنواره سراسری فیلم سبز و جشنواره عکس محیط‌زیست در استان از هنر برای بیان معضلات تهدیدکننده محیط‌زیست سود‌ ببریم و امسال نیز با برگزاری جشنواره خوشنویسی محیط‌زیست کوشیدیم تا نگاه جامعه را به مقوله محیط‌زیست معطوف کنیم.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان در پایان با قدردانی از زحمات اساتید حوزه خوشنویسی و انجمن خوشنویسان همدان در برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد این‌گونه محافل به روند خروج از بحران‌های زیست‌محیطی سرعت ببخشند.

رضا قیاسی معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان نیز در این مراسم با اشاره به نقش هنر در بیان مسائل و مشکلات هر حوزه‌ای٬ گفت: بسیار مهم است که مسئولان در حوزه حفاظت محیط زیست به نقش هنر در بیان معضلات محیط زیست پی برده‌اند و همین امر سبب می‌شود از این ابزار به درستی بهره‌مند شوند.

قیاسی تصریح کرد:  همدان به علت تاریخ و تمدن غنی خویش٬ مردم هنرمندی دارد که مسئولان و مدیران می‌توانند به درستی از آن بهره‌مند شوند به همین جهت عملکرد مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان ستودنی است که حرف‌های خود را با زبان هنر بیان کرده‌است.

در ادامه این مراسم علی‌اشرف صندوق‌آبادی نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران٬ ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه تاثیر هنر بر فرهنگ و اجتماع٬ بیان کرد: حفاظت از محیط زیست دغدغه اصلی بشر امروزی ست و این موضوع در ایران بسیار پررنگ‌تر مشاهده می‌شود.

صندوق‌آبادی گفت: در طول تاریخ همواره طبیعت الهام‌بخش تمام هنرمندان بوده‌است.

وی با نقل قولی از استاد امیرخانی افزود: وقتی هنرمند از طبیعت الهام می‌گیرد یعنی نگاهی ویژه به آن دارد و طبیعت را درک کرده‌است و همین امر در تمامی آثار این هنرمند متجلی خواهدشد.

علی اشرف صندوق‌آبادی اظهار کرد: اگر قرار است تفکری در فرهنگ و اجتماع بشری نهادینه شود بهترین راه استفاده از هنر در بیان این تفکر است.

نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران در انتها بیانیه هیئت داوران جشنواره خوشنویسی را قرائت کرد که طی این بیانیه به نفرات برتر رشته‌های نستعلیق٬نسخ٬ ثلث٬ شکسته نستعلیق و نقاشی‌خط جوایزی اهدا شد.

این برنامه با افتتاح نمایشگاه و فروشگاه آثار برتر خوشنویسی در حوزه محیط‌زیست پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز