خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس:

واحدهای صنعتی فارس با رویکرد صادرات‌محور نوسازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۷۹۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از واحدهای تولیدی و صنعتی پیشرو در امر صادرات بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، همتی در این بازدید گفت: از میان 4235  واحد صنعتی و 581  واحد معدنی فعال تعداد  1100    واحد تولیدی در عرصه صادرات و واردات  فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: نظر به اهمیت گسترش صادرات غیر نفتی در دولت دوازدهم و برنامه توسعه پایدار کشور تا افق 1404 در راستای بهره‌مندی استان فارس از پتانسیل‌های صادراتی، رفع موانع و هموار کردن مسیر رشد آن، در کارگروه توسعه صادرات استان با مسئولان ذی‌ربط شرایط و رویکرد صادرات محور مورد بحث وبررسی و راهکارهای عملیاتی اتخاذ می شود.

همتی ضرورت تامین سایر نیازهای واحدهای تولیدی از طریق واحدهای تامین کننده استان را یاد آور شد و نیز توجه به "زنجیره ارزش در صنعت و معدن" در راستای توان حداکثری تولیدات و افزایش اشتغال را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر لزوم نگاه به تولیدات صنعتی و معدنی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان فارس برای افزایش توان رقابت در بازارهای مختلف نیازمند تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات خود هستند تا تولیدات آن‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت و رونق بیش از پیش قابلیت رقابت با تولیدات مشابه خارجی را داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان داشت: واحدهای قدیمی استان که نیازمند ارتقای تولیدات خود  هستند،  شناسایی‌ شده همچنین امسال با رویکردی متفاوت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت واحدهای راکد و نیمه راکد اولویت‌بندی شده و با منابع موجود احیا می‌شوند.

همتی افزایش صادرات غیرنفتی، برندسازی تولیدات استان فارس و هموار کردن مسیر حمل ونقل تولیدات استان  و نیز احداث و تجهیز ترمینال توسعه امر صادرات و استفاده از ظرفیت‌های موجود تولیدات صادراتی  را از اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خواند.

وی اضافه کرد: معادن  سنگ و صنایع وابسته به آن در استان دارای ظرفیت صادراتی خوبی است  که می‌توانند بخش مهمی از پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در استان  را به دوش بکشند. این بخش می‌تواند با تکیه بر مزایای نسبی و رقابتی خود، بازوهای صادراتی  فارس  را بیش از پیش تقویت کند.

همتی اظهار داشت: تولید کالا و محصولات در واحدهای صنعتی  و معدنی استان  باید آگاهانه و با مدیریت علمی و صحیح صورت گیرد چراکه نیاز بازار سلایق مصرف‌کننده و شناخت از محصولات مشابه و تلاش برای تولید محصولات جدید می‌تواند صنایع کوچک را در بخش صادرات موفق کند.

 وی بر فراهم کردن زمینه صادرات از جمله بازارسنجی کشورهای هدف تاکید کرد و گفت: کنار افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی تولیدات، باید برای نفوذ به بازارهای جدید تلاش شود.  

همتی تولیدات فارس را دارای قابلیت حضور در بازارهای خارجی و منطقه‌ای‌ دانست و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و نیز تولیدات سایر محصولات صنعتی، معدنی، کشاورزی، باغی و زارعی ودامی  وپتروشیمی و ....  ضرورت دارد  محور تولیدات استان با نگاه صادرات‌محور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز