خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

۱۴۰ مرکز جدید به مراکز اورژانس اجتماعی کشور تا پایان امسال اضافه می‌شود/ تعداد موارد کودک‌آزاری کاهش یافته‌است

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۳۶

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست مطبوعاتی با حضور مدیرکل اداره بهزیستی استان همدان و نمایندگان رسانه‌ها٬ توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های سازمان بهزیستی و عملکرد اورژانس‌های اجتماعی ارائه کرد

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله مسعودی فرید با برشمردن کارگروه‌های متعدد تشکیل شده با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر گفت: سازمان بهزیستی در بسیاری از این کارگروه‌ها نقشی محوری ایفا می‌کند برای مثال در کارگروه آسیب‌های اجتماعی کودکان در عرصه اجرا سازمان بهزیستی نقش محوری را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ هزار سرپرست خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و این سازمان موظف به حمایت از آن‌ها است, اظهار داشت: طبق احکام برنامه ششم توسعه٬ سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و در همین راستا این سازمان به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات اجتماعی مناسب اقدام کرده‌است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  افزود: سلامت اجتماعی و آسیب اجتماعی دو روی یک سکه هستند که در صورت پیشگیری و درمان موفق آسیب‌های اجتماعی٬ جامعه‌ای سالم ازاین نظر خواهیم داشت.

مسعودی فرید با اشاره به اقدامات این سازمان به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: راه‌اندازی و تقویت خطوط اورژانس‌های اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات سازمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند که این خطوط با شماره‌گیری خط ۱۲۳ پاسخگوی مشکلات اجتماعی در موضوعات مختلف از جمله کودک‌آزاری٬ مشکلات خانوادگی و...هستند.

وی همچنین به راه‌اندازی خط سیار خدمات اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: خطوط سیار با ارزیابی خطر٬ در صورت لزوم خدمات سیار در محل ارائه می‌کنند. در حال حاضر به ۳۰۰ خودرو خدمات سیار مجهز هستیم و در خواست خرید ۱۶۰ خودروی دیگر را نیز به هیئت دولت داده‌ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۱۹۷ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز ۱۴۰ مرکز دیگر به این رقم افزوده شده‌است. سیاست سازمان بهزیستی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش معضلات اجتماعی است و در این راستا تلاش کرده‌ایم با اقدام سریع و به موقع وارد مداخلات اجتماعی شویم و از بروز مسائل جدی در آینده جلوگیری کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع کودک‌آزاری ابراز داشت: این معضل٬ موضوع بسیار مهمی است و خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم و اهالی رسانه حساسیتی درخور توجه به خرج دادند و با توجه به آمار تعداد موارد کودک‌آزاری نیز در پی این حساسیت‌ها و توجه عمومی جامعه٬ کاهش یافته‌است.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه همه باید بدانند کودک‌آزاری یک جرم عمومی است و حتی والدین و مربیان کودک نیز اجازه اعمال خشونت برعلیه کودکان را ندارند، عنوان کرد: در خصوص کودک‌آزاری جنسی نیز باید توجه داشت آگاهی‌رسانی به والدین و همچنین آموزش‌ به کودکان نقش اساسی در کاهش این جرم اجتماعی را ایفا می‌کند و این آموزش‌ها برای کاهش معضلات این‌چنینی ضروری هستند.

وی در ادامه با ارائه‌ توضیحاتی در زمینه کودکان خیابانی بیان کرد: سازمان بهزیستی در رسیدگی به این کودکان  نقش محوری ایفا می‌کند و علاوه بر این سازمان٬ ۱۱ دستگاه دیگر نیز در ساماندهی به این کودکان نقش ایفا می‌کنند. برای مثال شهرداری با فراهم سازی فضای اسکان این افراد و آموزش و پرورش با اقدام به حمایت تحصیلی آنان به سازمان بهزیستی یاری می‌رسانند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: جامعه ما بیش‌از هر چیز دیگر به اندکی امید احتیاج دارد٬ باید ضمن بیان کاستی‌ها و معضلات و آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن‌ها امید را در جامعه افزایش دهیم تا برای رفع آسیب‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

در انتهای این نشست مطبوعاتی حبیب‌الله مسعودی‌فرید با حضور در محل اورژانس اجتماعی شهرستان بهار این مرکز تازه تاسیس را افتتاح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز