خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد مطرح کرد:

سپرده‌های بانکی تعاونی‌های مرزی در ایجاد اشتغال بکار گرفته شود/ مشکلات مسکن مهر نتیجه سو مدیریت‌های گذشته است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد گفت: مشکلات مسکن مهر لامرد نتیجه سوء مدیریت های گذشته بوده که لازم است دستگاه قضایی در این زمینه ورود پیدا کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، محمود قائدی‌فرد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به اقتصاد تعاونی شده است.

وی افزود: برای تحقق سهم حداقل ۲۵ درصد از اقتصاد ملی از طریق حوزه تعاون نیز برنامه ریزی شده بود که سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی کمتر از ٥ درصد باشد و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه ها و بخش ها شاهد توسعه و رونق بخش تعاون باشیم.

وی ادامه داد: طرح روستایی تعاون در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید و اشتغال  اجرا می شود که اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد و تاکنون دو تعاونی، فعالیتشان را در قالب این طرح آغاز کرده اند.

قائدی فرد اظهار داشت: ۱۵ تعاونی مرزنشینان در استان وجود دارد که از این تعداد، ۹ تعاونی در شهرستان لامرد و ۶ تعاونی در شهرستان‌های همجوار فعالیت دارند. 

وی با تاکید بر افزایش آمار بیکاری شهرستان لامرد نسبت به شهرستاهای همجوار و لزوم سرمایه‌گذاری تعاونی ها در ایجاد اشتغال،  اضافه کرد: تعاونی‌های مرزنشینان با مشکلات عدیده ای از جمله کاهش معافیت های گمرکی، کاهش سهم واردات و… روبرو هستند اما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید اشتغال دارند که در این راستا برای حمایت از اشتغال بایستی تعاونی‌های مرزنشینان؛ سپرده‌های بانکی را در راستای تولید و اشتغال به کار بگیرند.

قائدی‌فرد درباره مشکلات مسکن مهر لامرد بیان کرد: ۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهر لامرد پیش‌بینی شده بود که ۲۲۶ واحد نیمه تعمیر و تحویل داده نشده است و ۱۱۱ واحد مربوط به تعاونی مسکن مهر بهزیستی است که عمدتا زنان بی سرپرست و اقشار کم در آمد را تشکیل می دهد و از سویی متاسفانه واحدهای مسکن شهر لامرد با کیفیت پایین نسبت به شهرهای دیگر ساخته شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد در ادامه گفت: پیگیری مردم در خصوص رفع مشکلات مسکن مهر به جایی نرسیده و هر روز با ناامیدی به خانه بر می‌گردند و متاسفانه ما نمی‌توانیم با ظرفیت های اداره تعاون به این موضوع کمکی کنیم.

وی افزود: مشکلات مسکن مهر نتیجه سوء مدیریت های گذشته است و اگر به دنبال رفع مشکلات مردم در مسکن مهر نرویم قطعا این مسایل  به همین شکل باقی خواهد ماند که اکنون لازم است همه مسولان و خصوصا دستگاه قضایی در این راستا ورود پیدا کند.

قائدی فرد ضمن تبریک به تعاونی های برتر شهرستان لامرد گفت: ۷ تعاونی در شهرستان لامرد به عنوان تعاونی های برتر شناخته شدند که خوشبختانه تعاونی مرزنشینان اشکنان از شهرستان لامرد به عنوان صادرکننده برتر ملی و تعاونی برتر استانی انتخاب شدند که افتخاری برای شهرستان هستند.

فرماندار لامرد در ادامه گفت:  امروز تعاونی ها ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و اشتغال در کشور هستند که لازم است در راستای ترویج حوزه تعاون که در قانون اساسی و مبانی دینی ما تاکید بسیار شده ، گام برداریم.

وی ادامه داد: تعاونی های روستایی ، مرزنشینان و توسعه و عمران از تعاونی های فراگیر در شهرستان هستند که ضروری است با بروزرسانی سیاست ها در زمینه واردات و صادارات، تولید و اشتغال فعال‌تر شوند.

حسینی گفت: اعضاء پس از عضویت در تعاونی نباید از فعالیت تعاونی ها غافل شوند که خداروشکر امسال سهامداران بصورت پرشور در انتخابات حضور پیدا کردند و این نشان می دهد سهامداران هوشیار هستند و بر فعالیت تعاونی ها نظارت دارند.

کد خبر : ۵۳۳۲۷۰