خبرگزاری کار ایران

در شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

واگذاری پروژه به بخش‌خصوصی در اولویت کاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۸۴

در جلسه همزمان شورای برنامه‌ریزی و توسعه به همراه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان و جمعی از مسئولان و مدیران نهادهای دولتی، خلاصه‌ای از وضعیت هزینه و درآمد بودجه و همچنین دستورکارستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه سید اسکندر صیدایی رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان ضمن بررسی خلاصه ای از وضعیت بودجه در سال­های 95 و 96 توضیحاتی در زمینه هزینه ها و درآمدهای بودجه استانی ارائه کرد.

وی با اشاره به تلاش دولت مبنی بر کاستن از بخش اعتبارات هزینه ای و افزایش اعتبارات درآمد وتملک بودجه ، گفت: در مبحث اقلام تملکی، این رقم در سال 95 مجموعا 310 میلیارد تومان و در 6 ماهه نخست سال جاری، 517  میلیارد تومان بوده که این شاخص با رشد 66 درصدی همراه بوده است.  

 صیدایی همچنین بیان کرد: سال گذشته 589 میلیارد تومان بودجه حاصل از درآمدهای مالیاتی و... داشتیم که این رقم در 6 ماهه نخست سال جاری، با رسیدن به 602 میلیارد تومان، رشد 2.6 درصدی داشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: سهم مالیات در درآمدهای بودجه طی سال­های اخیربه 85 الی 88 درصد رسیده است که این اندازه نشان از سهم مطلوب مالیات در درآمدهای بودجه استانی دارد و استان همدان از این حیث در حد متوسط و مطلوب قرار دارد.

سید اسکندر صیدایی در خصوص تخصیص بودجه به ارگان­های دولتی بیان کرد: کمیته تخصیص بودجه  در شرایط مختلف وضعیت دستگاه ها را بررسی کرده و شرایط خاص را در اولویت قرار خواهد داد. وی افزود: مشکلی در زمینه اعتبارات لازم به نهاد ها وجود ندارد اما نقدینگی هنوز به انجام نرسیده و کمیته تخصیص بودجه  در تلاش است با تکمیل تبادل موافقت نامه ها، به محض فراهم آمدن نقدینگی، حمایت و پشتیبانی لازم را از سازمان مربوطه به عمل آورد.

صیدایی ضمن اشاره به اعتبارگذاری به راه ها و نقاط حادثه خیز استان گفت: کارشناسی مناطق حادثه خیز استان انجام شده و بسیاری از این مناطق اعتبارگذاری شده اند تا به وضعیت آن­ها رسیدگی شده و شرایط این مناطق را به سمت مناسب­تری سوق دهیم.

همچنین طی این جلسه، با اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صندوق توسعه کشاورزی در جهت حمایت و خدمات­دهی به کشاورزان موافقت شد.

در ادامه رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان توضیحاتی در زمینه دستورکار ستاد اقتصاد مقاوتی ارائه کرد و گفت: اولین دستورکار ستاد اقتصاد مقاومتی، واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش‌خصوصی و حمایت از بخش خصوصی است. از ابتدای سال 96 تا به امروز مجموعا 269 پروژه برای واگذاری به بخش‌خصوصی شناسایی شده‌اند که از این تعداد، 120 پروژه واگذار شده  و 139 پروژه نیز در حال واگذاری است.

وی همچنین با اشاره به دستور معاون امور هماهنگی وزیر کشور به استانداران مبنی بر راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان بیان کرد: راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان، زیر نظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان و با همکاری دستگاه ها و نهاد­های مختلف با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، ارائه مشاوره لازم به زنان در این حوزه و...شروع به کار خواهد کرد.

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه اختصاص بودجه به سازمان‌­های دولتی و همچنین دستورکار ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: تمام نهادها موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی هستند در این راستا حمایت از بخش خصوصی از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و مطلوب است پروژه هایی که به علت کمبود بودجه توانایی اتمام ندارند به بخش خصوصی واگذار شوند.

استاندار همدان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت از دوم شهریورماه، بیان کرد: در ماه های نخست سال‌جاری نزدیک به هزار میلیارد تومان طرح اجرایی و آماده افتتاح داشتیم که این تعداد به علت مسائل مربوط به انتخابات در وقت مقرر افتتاح و بازگشایی نشده‌اند و تصمیم داریم در هفته دولت و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، این پروژه‌ها را افتتاح کرده و برای کاربری آماده کنیم.

وی افزود: در همین راستا پروژه های متعددی نیز برای کلنگ زنی در هفته دولت آماده شده اند که با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی خواهند شد.

نیکبخت با اشاره به پروژه سد گرین گفت: در دولت یازدهم 350 میلیارد تومان اعتبار برای این سد مصوب شد و چون این پروژه قبلا کلنگ‌زنی شده و به علت نبود اعتبار لازم متوقف شده بود، در مراسمی برای بازگشت به کار آماده خواهد شد.

محمد ناصر نیکبخت در پایان بیان کرد: همه حوزه‌ها باید برای تقویت تولید و اشتغال تلاش کنند زیرا متاسفانه در استان همدان حمایت لازم از سرمایه‌گذار انجام نشده و همین مساله زمینه‌ساز رکود اقتصادی و اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز