خبرگزاری کار ایران

دبیر کنفرانس ریاضی ایران خبر داد:

برگزاری‌کنفرانس‌امسال به نام میرزاخانی / رونمایی از تندیس‌نابغه ایرانی دنیای‌ریاضی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۷۸

دبیر کنفرانس ریاضی ایران از برگزاری چهل و هشتمین دوره این کنفرانس به نام مرحوم مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل فیضی، دبیر کنفرانس ریاضی ایران گفت: چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران، که برای نخستین‌بار به میزبانی استان همدان برگزار خواهد شد، اولین کنفرانس ریاضیات پس از درگذشت پروفسور میرزاخانی است و به همین دلیل این کنفرانس با گرامیداشت یاد و نام این نابغه ریاضیات برگزار و همچنین رونمایی از اولین تندیس سه‌بعدی وی در مراسم افتتاحیه برگزارخواهدشد.

وی با اشاره به جایگاه ریاضیات در دنیای علم گفت: ریاضیات زبان علم است و پروفسور مریم میرزاخانی یکی از الگوهای بزرگ ریاضیات در دنیاست.

فیضی بیان کرد: در ریاضیات جایزه و مدال معتبر و مستقلی معادل نوبل به نام فیلدز وجود دارد که مریم میرزاخانی اولین زن و اولین ایرانی برنده این مدال معتبر شده است و امید است دیگر نخبه کشورمان میثم نصیری نیز با کسب این مدال بار دیگر نام ایران را در جامعه علمی جهان مطرح کند.

برگزاری‌کنفرانس‌امسال به نام میرزاخانی / رونمایی از تندیس‌نابغه ایرانی دنیای‌ریاضی

فیضی تصریح کرد: تواضع و افتادگی پروفسور میرزاخانی در عین مقام والای علمی او باید الگویی برای سایر شخصیت­‌های علمی کشور ما باشد زیرا برخلاف بسیاری، کسب این افتخارات بزرگ در زمینه علم ریاضیات هرگز روحیه فروتنی و تواضع را در او از بین نبرد.

فیضی با اشاره به جایگاه مطرح علمی ایران در دنیا گفت: باید تلاش کنیم نام ایران را با علم و فرهنگ و هنر در دنیا برجسته کنیم و این همان چیزی ست که حتی رئیس جمهور آمریکا نیز نمی­‌تواند تحریم کند.

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران در ادامه این نشست با تشریح برنامه های کنفرانس پیش رو بیان کرد: این کنفرانس از روز سه شنبه 31 مردادماه سال جاری در سالن همایش­های دانشگاه علوم پزشکی همدان طی افتتاحیه ای آغاز خواهد شد و تا سوم شهریورماه به صورت صبح و بعدازظهر با اجرای چندین پنل موازی در سه بخش تخصصی، عمومی و آموزش و پروش همراه با برگزاری سخنرانی‌­های مستقیم ادامه و پایان خواهد یافت.

فیضی افزود: مراسم افتتاحیه با تجلیل از مقام علمی پروفسور میرزاخانی و رو نمایی از تندیس سه بعدی وی که به خانواده‌اش تقدیم خواهد شد، آغاز شده و همچنین کنفرانس در روزهای برگزاری میزبان چهره های برتر کشوری در زمینه علم ریاضیات از جمله دکتر مهدی بهزاد موسس انجمن ریاضی ایران،سید عباداله محمودیان از دانشگاه شریف و امیدعلی شهنی کرم زاده از دانشگاه شهید چمران خواهد بود.

وی با اشاره به نشست شاخه بانوان انجمن ریاضیات ایران برای نخستین بار در همدان گفت: این نشست به صورت فوق برنامه و برای نخستین بار یک روز پیش از افتتاحیه کنفرانس و در روز دوشنبه 30 مردادماه سال جاری با سخنرانی دکتر ماه بانو تاتا و زهرا گویا و حضور اساتید برجسته این رشته برگزار خواهد شد.

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران ضمن قدردانی ویژه از اداره آموزش و پروش استان همدان به علت همکاری گسترده و تقبل هزینه 400 نفر از معلمان استان برای شرکت در این کنفرانس کشوری گفت:  روز چهارشنبه اول شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 6 بعدازظهر این کنفرانس برای معلم­های استان برگزار خواهد شد. 

وی همچنین تصریح کرد: فرستادن اولین دعوت نامه ها به معلمان بازنشسته و پیشکسوت استان همدان از افتخارات گروه اجرایی این کنفرانس است زیرا تمام این افراد اساتید بزرگی هستند که برای آموزش و اعتلای جایگاه علمی استان عمر خویش را صرف کرده اند.

اسماعیل فیضی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان استان که در فراهم سازی زمینه برگزاری این کنفرانس یاری رساندند، ابراز امیدواری کرد این مراسم به صورت شایسته و درخور شان استان همدان برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز