خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان؛

پیاده راه‌سازی خیابان‌­های قدیمی از زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۶۱۹

کمیسیون­‌های فرهنگی، اجتماعی و معماری شهرسازی شورای‌شهر همدان در جلسه مشترکی به ارائه گزارش درباره طرح پیاده‌راه سازی خیابان اکباتان و میدان امام همدان پرداختند.

به گزارش ایلنا، طی این جلسه که در روزهای پایانی فعالیت­ دوره چهارم شورای‌شهر همدان تشکیل شد مبحث پیاده راه سازی خیابان اکباتان و میدان امام و فرصت‌ها و موانع  پیش روی این طرح بررسی شد.

حمیدرضا طبی مسرور رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای‌شهر همدان ضمن ارائه توضیحاتی درباره طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی به عنوان نخستین طرح پیاده راه سازی شهر همدان که در شورای شهر چهارم به اجرا درآمد، گفت: بازخورد مثبت طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی باعث شد عزم ما برای اجرای طرح پیاده راه خیابان اکباتان و میدان امام که از مصوبات سال 82 خورشیدی بوده اما تا به امروز توفیق اجرا نداشته است، جزم شود.

 

پیاده راه‌سازی خیابان‌­های قدیمی از زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر است

 وی افزود: این طرح به منظور افزایش رفاه و نشاط جامعه و همچنین رونق گردشگری توسط شورای‌شهر پشتیبانی شده و تلاش می­‌کنیم با بررسی موانع و آسیب‌های احتمالی و همچنین تجربه‌هایی که از اجرای طرح پیاده راه بوعلی کسب کردیم، آسیب‌­ها و معضلات این طرح را به حداقل رسانده و موفق عمل کنیم.

طبی مسرور تصریح کرد: پیاده راه سازی یکی از ملزومات جذب گردشگر در شهرهای گردشگرپذیری همچون همدان است به خصوص در این زمینه خیابان اکباتان ظرفیت مطلوبی برای تبدیل شدن به پیاده راه گردشگری دارد و این کار از زیرساخت‌­های لازم برای جذب و حفظ گردشگر است.

در ادامه  جلسه اعضای شورای شهر به ارائه پیشنهادات خود در این زمینه به مسئولان اجرایی طرح پرداختند.

علی اکبر نظری از اعضای دوره چهارم شورای‌شهر همدان با اشاره به جایگاه شهرداری و اعضای شورای شهر گفت: میدان امام همدان دارای قدمت تاریخی و نماد تعاملات دینی میان ادیان مختلف است. وجود کلیسا، مسجد و... در خیابان‌های منتهی به میدان امام گویای این همنشینی و تعامل میان ادیان بوده و همین موضوع باعث آرامش خاطر و جذب گردشگر خواهد شد.

 این عضو شورای‌شهر بیان کرد: اجرای طرح پیاده راه خیابان اکباتان و میدان امام ضامن جذب و ماندگاری گردشگران شهر همدان خواهد بود و اکنون که شورا با همکاری سازمان­‌های مربوطه به این مساله مهم پرداخته شایسته نیست تبدیل به مانعی برای کارمسئولان شویم.

وی همچنین متذکر شد: مساله دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر دنبال پیاده راه سازی خیابان­‌های اصلی نیز موضوع مهمی است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند تا این طرح شهروندان را دچار مشکل نکند.

مجید درویشی معاون خدمات شهری شهرداری همدان  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در ارتباط با ساخت پیاده راه گفت: تجربه ساخت پیاده راه بوعلی باعث شد ساخت پیاده راه اکباتان و میدان امام نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: پروژه پیاده راه سازی در خیابان بوعلی و پس از پروژه خیابان اکباتان و میدان امام از جمله مهمترین دستاوردها و مایه افتخار شهر همدان بوده که باعث می­شود علاوه بر جذب توریست، ماندگاری این افراد در شهر تاریخی همدان نیز بیشتر شود.

امیر فتحیان نسب مدیر منطقه 1 و رضا ابرار خرم مدیر منطقه 2 شهرداری همدان نیز به عنوان مجریان  طرح ساخت پیاده راه  در این جلسه گزارش‌­های خود را از نحوه و چگونگی عملکرد شهرداری منطقه 1 و 2 در اجرای این طرح به اعضای شورای شهر و مسئولان مربوطه ارائه کردند.

عباس صوفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر چهارم برای به انجام رساندن پروژه پیاده راه بوعلی و شروع پروژه پیاده راه اکباتان و میدان امام، بیان کرد: پروژه میدان امام طی قراردادی به مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان با شرکت پاژند سازان هگمتان آغاز شده و مصوب است 21 هزار مترمربع مساحت میدان امام طی مدت 5 الی 6 ماه نوسازی و تبدیل به پیاده راه شود.

وی افزود: همچنین پروژه خیابان اکباتان  با مساحت 19 هزار متر مربع  و اعتبار حدود 4 میلیارد و 900 میلیون تومان تا 6 ماه آینده به اتمام خواهد رسید و با توجه به دشواری و هزینه بر بودن این دو پروژه، مهمترین دغدغه ما تامین اعتبارات و منابع مالی این پروژه هاست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان، تصریح کرد: از آنجایی که 19 هزار مترمربع خیابان اکباتان از دسترسی وسایل نقلیه کم می­‌شود باید به راه‌های دسترسی وسایل نقلیه با توجه به نقشه مهندسان توجه ویژه‌ای شود تا افراد با مشکل رو برو نشوند.

حسین لطفی معاون سازمان آتش‌نشانی استان‌همدان ضمن استقبال از طرح پیاده‌راه سازی و به دنبال آن کاهش ترافیک در این مناطق گفت: پیاده راه سازی و حذف ترافیک نکته بسیاری مهمی برای حفظ ایمنی شهر است.

وی افزود: برای مثال در حادثه آتش‌سوزی پاساژ الهیه، نبود ترافیک در پیاده‌راه بوعلی راه را برای نیروهای امداد آتش‌نشانی و اطفا حریق با سرعت بیشتری، هموار و از بروز حادثه‌ای وخیم جلوگیری کرد.

حسین لطفی بیان کرد: بهتر است پیاده‌راه سازی در خیابان اکباتان نیز به گونه‌ای باشد تا راه دسترسی ماشین‌های امداد به مناطق مختلف خصوصا کاروانسراها که به علت وجود انبار احتمال بروز حادثه در آن­ها هست، هموار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز