خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

وزارت صنعت موظف به کاهش تعرفه تولیدکنندگان شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۱۶

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: وزارت صنعت نسبت به پیگیری برای کاهش تعرفه و تامین حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت اسمی ورق آهن و مس، تولیدکنندگان میلگرد، لوله پروفیل و تولیدکنندگان اقدام خواهد کرد.

به گزارش  ایلنا  سید جواد ساداتی نژاد با اعلام این خبر در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی  گفت: با حضور مسئولان وزارت صنعت، نمایندگان اتاق بازرگانی و نمایندگانی از شرکتهای صنایع مس ایران و فولاد موضوع سهمیه ورق مس برای کارخانه های مصرف کننده ورق و همچنین نحوه توزیع شمش فولاد برای کارخانجات میلگرد بررسی شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت‌های فولاد کویر و دنیای مس کاشان در این نشست  گفت: در این جلسه مقرر شد تعرفه واردات شمش فولاد و کاتد مس کاهش یابد و وزارت صنعت تا حدود 60 الی 70 درصد ظرفیت اسمی ورق آهن و مس، تولیدکنندگان میلگرد، لوله پروفیل و تولیدکنندگان استفاده کننده از ورق مس اختصاص دهد تا کارخانجات تعطیل نشود.

وی با اشاره به بررسی میزان صادرات شمش فولاد و مس کاتد در نشست کمیسیون افزود: سیاست تقویت صنایع پایین دستی در صنعت باید پیگیری شود و شرایط ادامه کار، کارگران نیز فراهم شود.

دکتر ساداتی نژاد با تاکید بر حمایت ویژه از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: باید با برنامه ریزی از خام فروشی جلوگیری شود بنابراین نباید مانع از کل صادرات فولاد شد و بازارهای جهانی را باید حفظ شد.

نامه ای با امضای سی نفر از نمایندگان در خصوص رفع مشکل تامین مواد اولیه صنایع فولادی 13 شرکت بزرگ کشور از جمله فولاد کویر خطاب به رئیس جمهور آماده و ارسال شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز