خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره بهزیستی زنجان خبر داد :

اشتغال 100نفری معتادان بهبود یافته در زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۶۲

مدیرکل اداره بهزیستی زنجان به اشتغال 100 نفر از معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: به این افراد تسهیلات بلاعوض داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد محمدی، مدیرکل اداره بهزیستی استان زنجان امروزشنبه (24 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و برون سپاری و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی از استراتژی های بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها می‌توان به مساله تنبلی چشم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم یکی از عوامل نابینایی است، گفت: بهزیستی با غربالگری 42 هزار کودک و اجرای طرح تنبلی چشم این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته محمدی، 10 پایگاه های غربالگری در استان فعال است که 16 هزار کودک را در بیمارستان ها مورد سنجش قرار داده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است، گفت: این سازمان در برنامه ششم ماده 75 با عنوان « مشاوره ژنتیک زوجین در شرف ازدواج» را به تصویب مجلس رسانده است.

این مقام مسئول افزود:در همین راستا طرح غربالگری ژنتیک در مدارس انجام می‌شود که به همین منظور 23 هزار و 500 نفر در مدارس غربالگری شدند.

محمدی به بحث پیشگیری از طلاق و اعتیاد اشاره کرد و گفت: آگاه سازی با اعزام تیم ها در محیط های آموزشی و کاری انجام شد.

وی تعداد کل پذیرش مراکز اقامتی معتادان میان مدت را 3 هزار و 506 نفر و پذیرش مراکز بازتوانی را 4 هزار و 181 نفر در این مراکز و کمپ ها عنوان کرد و افزود: 4 هزار نفر از عموم مردم در کلاس های آموزشی پیشگیری شرکت کردند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان به اشتغال 100 نفر از معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: از طریق تسهیلات و کمک های بلاعوض از این افراد حمایت می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: افتتاح مرکز معتادان بی سرپناه هم در دستور کار قرار دارد، مقدمات این کار آماده است و در پاییز امسال این مرکز به بهره برداری می رسد.

وی به سامانه 1480 برای بیان مشکلات خانوادگی و مشاوره از سوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: 10 هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان به افزایش 4 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: مستمری ها با یارانه ای که در اختیار مددجویان قرار می گیرد بهرغم چالش هایی که ایجاد کرد موجب حل برخی از مشکلات این مددجویان شده است.

محمدی به فعالیت معاونت اجتماعی در بحث آسیب های اجتماعی و طلاق اشاره کرد و گفت: 165 مهدکودک در استان فعال است که هفت هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با یادآوری اینکه آموزش در پیش دبستانی ها مورد تاکید است، گفت: در بحث ایتام هم 144 فرزند در خانواده با قیومیت پدربزرگ زندگی می کنند و 33 کودک واگذار شدند که یکی از اولویت های سازمان است.

به گفته محمدی، یکی از اقدامانت بهزیستی افتتاح 141 اورژانس اجتماعی در کشور بود که در استان زنجان شهرستان طارم جزو این شهرهاست که به زودی اورژانس اجتماعی در این شهرستان افتتاح می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود که این رقم در شهرستان های استان متفاوت است از این‌رو بهزیستی در این راستا آموزش های پیش از ازدواج، آموزش به زوجین در شرف ازدواج را در دستور کار دارد.

محمدی با بیان اینکه  سامانه 123 در این راستا فعال است، گفت: یک هزار و 200 تماس با این سامانه انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 19 مرکز خدمات اجتماعی در استان فعالیت می کند، گفت: 2 هزار و 397 زن سرپرست خانوار هستند که از این تعداد 2 هزار و 523 نفر مستمری بگیر هستند.

وی تعداد دانشجویان تحت پوشش این سازمان را 165 و دانش آموزان را یک هزار و 171 نفر عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 129 معلول با 2 درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه مراقبت و ویزیت معلولان در منزل به عنوان یکی از سیاست های مورد تاکید سازمان است، گفت: یک هزار و 463 نفر از مراقبت در منزل برخوردار هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 293 معلول ضایعه نخاعی در استان زنجان وجود دارد، گفت: به جهت عدم استاندارد بودن جاده های کشور که به تصادفات جاده ای دامن می زند به عنوان عامل اصلی ضایعه نخاعی است.

به گفته وی، 60 موسسه خیریه در استان زنجان با واگذاری بهزیستی فعالیت می کنند ازاین رو هزینه مسئولیت های اجتماعی واگذار شود تا از ظرفیت خیرین هم بهره مند شویم.

این مقام مسئول کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان و هزینه های دانشجویان از دیگر اقدامات بهزیستی عنوان کرد و گفت: جمعیت سالمندی استان 9.8 درصد شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی، در استان زنجان 104 هزار سالمند در استان وجود دارد و بایستی بتوانیم با هماهنگی دستگاه های متولی خدمات در خور شان این افراد ارائه شود.

محمدی به مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان اشاره کرد و گفت: 550 مرکز و موسسه با 4 هزار کارمند خدمات برون سپاری شده را ساماندهی می کنند که یکی از موفقیت های سازمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز