خبرگزاری کار ایران

اعلام هشدار در پی بارش های پایتخت و توصیه به مسافران/ ادامه بارش‌های تابستانه در برخی مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۹۹۲

فرماندار شمیرانات در پی بارش های اخیر به مسافران و گردشگران مناطق رودبارقصران و لواسانات توصیه کرد که از استقرار در کنار رودخانه ها و روددره ها پرهیز کنند.

به گزارش ایلناعزت‌اله خانمحمدی گفت: با توجه به احتمال استمرار بارندگی درخواست می‌شود از نشستن در کناره ها و مسیر رودخانه‌ها و رود دره ها جدا اجتناب کنند تا اینکه از هرگونه حوادث و اتفاقات خسارت بار پیش گیری شود.

وی ادامه داد: ضمنا به لحاظ ریزش های احتمالی سنگ وسنگریزه ها در برخی کوه‌ها درمحورهای بخش رودبارقصران با مراقبت های ویژه تردد کنند.

وی تاکید کرد: جهت اقدامات بهنگام ؛شهرداری‌ها و دستگاه های اجرایی و خدماتی در سطح شهرستان شمیرانات آماده باش هستند.

همچنین در خبر دیگر کارشناس هواشناسی از ادامه بارش‌های تابستانه در برخی مناطق کشور خبر داد.

مرتضی ضرابی افزود: امروز برای برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، ارتفاعات سمنان، بخش‌هایی از خراسان جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران و در غرب کشور کردستان، بخش‌های شمالی کرمانشاه، بخش‌های شمالی استان لرستان، مرکزی و همدان وزش باد شدید موقتی، رعد و برق، رگبار و بارندگی به ویژه در ساعات عصر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: جریانات جنوبی نیز شرایط را برای رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌های مرتفع و جنوبی کرمان و شرق هرمزگان فراهم می‌کند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در شرق کشور وزش باد همچنان پدیده غالب است به ویژه در منطقه زابل که می‌تواند منجر به بروز گرد و خاک و کاهش دید شود.

ضرابی افزود: با افزایش سرعت وزش باد در غرب کشور بروز گرد و خاک در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از لحاظ نوسانات دمایی انتظار داریم از فردا به تدریج بر میزان دمای هوا در بیشتر استان‌های کشور به صورت نسبی و تدریجی افزوده شود.

ضرابی درباره آب و هوای تهران افزود: امروز آسمان تهران صاف است و در گرمترین زمان دمای هوا به ۳۰ درجه خواهد رسید./

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز