خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبرداد:

طرح انتقال آب‌دریای عمان زمینه‌ساز توسعه و اشتغال پایدار در 3 استان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۸۱

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی از طرح انتقال آب دریای عمان که زمینه‌ساز توسعه و اشتغال پایدار در 3 استان‌شرقی است، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین جعفری در چهارمین نشست هماهنگی این طرح در چابهار با بیان این مطلب گفت: اجرای این طرح همراه با طرح‌های تکمیلی مانند گاز ، راه آهن و جاده‌ای می‌تواند تحولی مهم را در 3 استان سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و جنوبی رقم بزند.

جعفری کمبود منابع آبی شرق کشور را عامل مهم محدود کننده توسعه در این منطقه عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از سال 97 و در 3 فاز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افق اجرای این طرح سال 1420  و به میزان 750 میلیون متر مکعب آب است، گفت: در پایان فاز اول آن در سال 1410 ، 250 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز تامین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی همچنین افزود: آب انتقالی این طرح برای تامین آب آشامیدنی و مصارف صنعتی این سه استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این استان 250 تا 300 میلیون متر مکعب است، گفت: قرار است دولت با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده ، آب آشامیدنی مورد نیاز منطقه را خرید تضمینی کند. 

اتابک جعفری در خصوص‌مصارف صنعتی این آب هم افزود: میزان بهره‌برداری آن در این حوزه به مشارکت بخش خصوصی در هر استان بستگی دارد.

حسین امامی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی هم در این نشست گفت: انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی کشور از لحاظ زیست محیطی ، اجتماعی و سیاسی مناسب‌ترین طرح و تجربه خوبی برای سایر نقاط کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز