خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ومعدن کردستان خبرداد:

پرداخت تسهیلات به بیش از 300 واحد تولیدی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۲۶۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مجموع 341 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار در بخش صنعت و کشاورزی در استان کردستان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در مجموع واحدهای معرفی شده از طریق طرح رونق تولید و مراجعه مستقیم یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در راستای رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی در کردستان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در بحث طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی تا کنون 234 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

دره وزمی گفت: مبلغ 737 میلیارد ریال در طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی در سالجاری پرداخت شده و در مراجعه مستقیم نیز 107 مورد با اعتباری بالغ بر 461 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در مجموع 341 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است که در مجموع مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال به این واحد ها تسهیلات پرداخت شده است. ولی با توجه به وضعیت موجود انتظار ما بیشتر  از این مبالغ بود که امیدواریم با همکاری بانک ها در سال جاری سهم بیشتری از اعتبارات محقق شود تا مشکل اکثر واحد های تولیدی مرتفع شود.

دره وزمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به 155 واحد صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شده و در عین حال 791 واحد بخش کشاورزی نیز در این کارگروه  تصویب و تمامی این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: تعدادی از این واحدها که از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌های عامل معرفی شده بودند بنا به دلایل مختلف از جمله بالا بودن سود تسهیلات بانکی، عدم توانایی در بازپرداخت اقساط، عدم توانایی در تهیه ارائه ضمانت بانکی و غیره از دایره دریافت تسهیلات حذف شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهایی که دارای توجیه اقتصادی و صادرات محور باشند و دارای مشکل نقدینگی هستند بی شک، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شان مرتفع می شود.

دره وزمی خاطر نشان ساخت: طرح تامین مالی بنگاه های تولیدی در بخش صنعت و معدن در سال جاری طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت. و متقاضیان از طریق سامانه بهین یاب می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز